Planten kapot door sproeiverbod

TheJudge007
Berichten: 366

Re: Planten kapot door sproeiverbod

#16 , 03 aug 2018 05:12

Of naar Trump
Juist! Die wil niets doen tegen de klimaatopwarming.
Zij die het meest daarover klagen zijn zij die daar het minst tegen doen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#17 , 03 aug 2018 12:26

Vang al het water op dat je verbruikt zonder zeep of met plantvriendelijke zeep (groenten spoelen, vaat spoelen, afgietwater van 't koken van aardappelen etc) en je kan al veel planten water geven zonder water te verspillen.

Joeri_J
Berichten: 650

#18 , 03 aug 2018 14:27

Idd de zogenaamde grijs water opvang.
Maar niet veel huizen hebben hier mogelijkheid toe.
Het zou thans mee kunnen helpen , net zoals regenwater opvang...

Reclame

Sirkii
Berichten: 5395

#19 , 06 aug 2018 19:03

Idd de zogenaamde grijs water opvang.
Maar niet veel huizen hebben hier mogelijkheid toe.
Het zou thans mee kunnen helpen , net zoals regenwater opvang...
Gewoon een teiltje of grote kookpot in je afvoerbak.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#20 , 06 aug 2018 20:01

V oor ik een regenwaterput en bijhorende pompinstallatie had, heb ik zelf iets in elkaar gepruts. Een regenwaterton van 200 l in mijn kelder ving al het water op van de wasmachine. Met een kleine pomp pompte ik dan dat water naar 1 WC op het gelijkvloers. Werkte echter niet goed. Water in de wc schuimde teveel, en was te snel op.
Dan maar de grote middelen en een regenwaterput gemetseld 10.000 l met een degelijke pomp, filtersysteem en inhoudsmeting, en meer toestellen aangesloten (3 WC + wasmachine en garagekraan). Heb momenteel, met dit warme weer,nog ongeveer 2000 liter in voorraad :D

ganapathi tantra
Berichten: 1340

#21 , 26 aug 2018 12:48

Mijn confieren haag staat er al twintig jaar. Helft id nu stuk door de droogte. Maar dat dit de enige oorzaak zou zijn is zeer te betwijfelen. Idem dito dus uw coniferen. Ze kunnen verzwakt zijn vanwege de verplanting en stuk gegaan zijn door hun gesteldheid al of niet in combinatie met een mogelijks water tekort. Bewijs het maar zou ik zeggen. Maar dat zal je met gezond verstand niet eens kunnen.
Raar dar men met "pech" niet eens meer kan omgaan. Men moet een schuldige vinden en hem er voor op laten draaien
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Actuele Thema's”