schadevergoeding vergeten van gedachte verandert.

csklank14
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

schadevergoeding vergeten van gedachte verandert.

#1 , 01 apr 2018 22:28

Hallo

Ik had paar maanden gelden samen met mijn advocaat een klacht ingediend bij de politie over een gevecht(slagen en verwondingen) waarbij ik letsels heb gekregen.

Nu hadden we daar (toen we een klacht indienden) niet echt meegedeeld wat ik als schadevergoeding wou krijgen(niet dat het gevraagd werd door de inspecteur waar we de klacht hadden ingediend).

Nu weet ik wat ik als schadevergoeding wil krijgen en omdat mijn advocaat voor 2 weken(pasen) op verlof is kan ik geen contact met hem opnemen.

Nu is mijn vraag of het erg is dat we tijdens de klacht indiening niet hebben meegedeeld wat ik als schadevergoeding wou??? Of mag dat ook bij de rechtbank meegedeeld worden?

Dit is de eerste keer dat ik geconfronteerd word met juridische diensten en ik zou het jammer vinden dat ik mijn gewenste schadevergoeding niet zou krijgen omdat ik het niet (op tijd) heb meegedeeld...

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 01 apr 2018 23:35

Hebt u een doktersattest?
Dat al in kopie aan politie bezorgen - verdachte zal toch nog moeten gehoord worden.
U kan dan ook nog zeggen dat u zich burgerlijke partij wil stellen. Uiteindelijk zal dat moeten gebeuren ofwel bij onderzoeksrechter ofwel na dagvaarding als slachtoffer ter zitting.
Pas daar moeten dan doktersattesten en andere kosten naar boven komen en kan u alle vormen van schade van morele - psychische- lichamelijke - materiële enz schade vragen.
Krijgen is een ander verhaal en effectief ontvangen is er nog een ander.
Handig is dat uw advocaat (nadat vonnis definitief is) u zonder specifieke plichtplegingen ineens loonbeslag zou kunnen leggen.

Dikwijls wordt er zoiets niet opgenomen in vonnis want u oet dat allemaal gevraagd hebben en moet men terug naar rechter om zulke zaken te kunnen eisen en innen.
Uw advocaat zal u wel de correcte uitleg geven zodat u niet nog enkele procedures extra moet opstarten alvorens u uiteindelijk kan beginnen aan het verkrijgen van de schadevergoeding.
Zulke zaken moeten steeds uitdrukkelijk aan rechtbank gevraagd worden.

csklank14
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 apr 2018 13:17

Ja ik heb een attest van het ziekenfonds waarbij ik voor onbepaalde duur arbeidsongeschikt ben verklaard. Mijn advocaat heeft deze afgegeven. Maar we hebben het nooit gehad over hoeveel ik als schadevergoeding wil (per maand levenslang)

Reclame

csklank14
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 apr 2018 13:19

Dit is een strafklacht met burgerlijke partijstellingen omdat wij niet weten wie mij precies zo heeft toegetakeld, het was in een party met honderden mensen

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 02 apr 2018 16:00

ik als schadevergoeding wil (per maand levenslang)
Wat waren uw verwondingen? Moet erg geweest zijn als je levenslang schadevergoeding wil hebben.
Hangt af van uw ouderdom, beroep enz... en wordt door de rechter bepaald. Maak u geen illusies. We zijn hier niet in de USA

j.demoor
Berichten: 10360

#6 , 02 apr 2018 17:27

"Art.1382. Elke daad van de mens,waardoor aan eenander schade wordt veroorzaakt,verplicht degene door wiens schuld de schade is ontstaan,deze te vergoeden"(Burgerlijk Wetboek).

Bewijs vooraf aan de (straf?)rechter ,wie u welke schade veroorzaakte en bewijs dan de omvang ervan.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

csklank14
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 apr 2018 21:21

ik als schadevergoeding wil (per maand levenslang)
Wat waren uw verwondingen? Moet erg geweest zijn als je levenslang schadevergoeding wil hebben.
Hangt af van uw ouderdom, beroep enz... en wordt door de rechter bepaald. Maak u geen illusies. We zijn hier niet in de USA
Ik ben vuilnisman, ik ben 40 jaar oud en mijn rug is toegetakeld waarbij ik een blijvende letsel heb en dit zorgt ervoor dat ik mijn beroep niet kan uitoefenen, mijn mutualiteit heeft mijn handicap voor onbepaalde duur aanvaard dus waarom zou ik dan geen levenslange schadevergoeding kunnen eisen? ik vind dat de maatschappij hier niet voor moet boeten, ik kan anders evengoed een maandelijkse bedrag uitbetaald krijgen door mijn mutualiteit

TheJudge007
Berichten: 366

#8 , 09 apr 2018 05:16

Ik ben vuilnisman, ik ben 40 jaar oud en mijn rug is toegetakeld waarbij ik een blijvende letsel heb en dit zorgt ervoor dat ik mijn beroep niet kan uitoefenen, mijn mutualiteit heeft mijn handicap voor onbepaalde duur aanvaard dus waarom zou ik dan geen levenslange schadevergoeding kunnen eisen? ik vind dat de maatschappij hier niet voor moet boeten
Inderdaad merk ik een zekere verontwaardiging in uw antwoord. Weet dan dat de bezorgdheid van sommige uitermate politiek correcte individuen soms bijna ontroerend is. Of hoe ze er toch zo bezorgd om zijn dat een slachtoffer in geen geval bevoordeeld uit een rechtszaak zou komen ten nadele van de dader(s). Misschien dan toch nog een dankwoordje dat we/u zich geen illusies hoeft te maken.

Franciscus
Berichten: 38583

#9 , 13 apr 2018 14:05

Uiteraard hebt u recht op schadevergoeding - alleen is er op dit ogenblik geen dader gekend.
Gelukkig is er nu ook het slachtofferfonds.
Mogelijk kan u nog een andere job doen. Sommige van mijn medewerkers waren /zijn in hetzelfde geval en hebben nooit één frank gezien - hebben in de organisatie wel een andere plaats gekregen.. maar dan nog.

Terug naar “Actuele Thema's”