Gezinsinkomen

lolerdelol
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gezinsinkomen

#1 , 21 mar 2018 09:18

Dag iedereen,

Ik had eens een vraagje voor de fiscalisten onder jullie: Om in aanmerking te komen voor een bepaalde beurs mogen mijn ouders niet meer verdienen dan een bepaalde limiet. Het zogenaamde 'gezinsinkomen' is begrensd. Nu weet ik niet hoe ik dit bedrag moet berekenen: Gaat het enkel over beroepsinkomsten (lonen en wedden) of moeten er nog andere zaken bij opgeteld worden? Verder vroeg ik me af of het het bruto loon is dat telt, of het belastbaar loon? Worden de zogenaamde forfaitaire beroepskosten in minder gebracht van het loon of niet om het gezinsinkomen te berekenen?

Alvast bedankt voor jullie inzet.

Groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 mar 2018 10:10

Je moet hun aanslagbiljet er bij nemen en kijken wat er staat bij 'gezamenlijk belastbaar inkomen'. Dat staat vlak voor de berekening van de aanslag. Je telt de twee bedragen samen (linkse en rechtse kolom) en dan heb je het gezinsinkomen.

lolerdelol
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 21 mar 2018 14:10

Hey, super bedankt voor je snelle reactie! Je hebt me werkelijk zeer goed geholpen.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”