"Kom op tegen kanker" tegen de sigaret met proces

Avelivloms
Topic Starter
Berichten: 119

"Kom op tegen kanker" tegen de sigaret met proces

#1 , 13 jan 2018 21:22

"Kom op tegen kanker" wil tegen de sigaret ageren met een proces tegen de tabaksproducenten. Om te beginnen met een strafklacht : poging tot moord.

Volgens mij is dat op voorhand verloren : het EHRM heeft reeds geoordeeld dat de Lidstaten het roken in de gevangenissen kunnen toelaten. Dus kunnen ze het ook toelaten buiten de gevangenismuren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 13 jan 2018 21:33

Zolang tabak niet is verboden kunnen/mogen gevangenen roken.
Maar als tabak voor iedereen is verboden dan geldt dat ook voor gevangenen.
Logica mijn beste Watson, Logica....

Mijn vrouw mag met mijn auto rijden.
Maar de dag dat auto's verboden worden mag mijn vrouw niet meer met mijn auto rijden.
Denkt u omdat mijn vrouw nu met mijn auto rijdt dat auto's niet
mogen worden verboden?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Avelivloms
Topic Starter
Berichten: 119

#3 , 13 jan 2018 21:50

asperger ge zijt genen dwaze en je vrouw ook niet ...
Maar, indien de dodelijke tabak strijdig zou zijn met artikel 2 van het EVRM, zoiu het EHRM dat niet hebben laten aanvoelen ?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 13 jan 2018 22:08

asperger ge zijt genen dwaze en je vrouw ook niet ...
Maar, indien de dodelijke tabak strijdig zou zijn met artikel 2 van het EVRM, zoiu het EHRM dat niet hebben laten aanvoelen ?
Neen want daar gaat het niet over in art 2 van het EVRM, daar gaat het over het vermoorden
van mensen wegens hun mening of ras. Om de Hitlers van deze tijd in toom te houden.
Bij roken is er geen opzettelijke beroving van het leven. Tenzij men mensen onder dwang zou verplichten zoveel te
roken tot ze stikken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Avelivloms
Topic Starter
Berichten: 119

#5 , 15 jan 2018 18:23

asperger is geen dwaze .....

Terug naar “Actuele Thema's”