Kunnen vrouwen weldra priester worden ?

Avelivloms
Topic Starter
Berichten: 119

Kunnen vrouwen weldra priester worden ?

#1 , 04 jan 2018 20:59

Een katholieke vrouw wil priester worden (Rooms-Katholiek). Zij gaat haar geslacht wijzigen op het stadhuis. Zij is nu man. Zij kan dus priester worden !
Twee lesbische vouwen willen voor de Kerk trouwen. Eén verklaart zich man .... En klaar is kees.
Of gaat de Kerk weerwerk bieden ?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 04 jan 2018 21:06

Die gaan nakijken of je als man of vrouw bent gedoopt, veronderstel ik toch....Kerkelijk Recht en zo...
Anders eens aan Torfs vragen (niet die van de schoenen).
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Avelivloms
Topic Starter
Berichten: 119

#3 , 05 jan 2018 18:43

asperger en zijn echtgenote zijn geen dwazen .......

Reclame

LeenW
Berichten: 12816

#4 , 05 jan 2018 23:40

Zal niet pakken. Google "habet duos ..." maar even.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#5 , 06 jan 2018 02:22

Die gaan nakijken of je als man of vrouw bent gedoopt, veronderstel ik toch....Kerkelijk Recht en zo...
Anders eens aan Torfs vragen (niet die van de schoenen).
Misschien eens Rik Torfs uitnodigen om lid te worden van "Juridisch Forum" ...
Als professor kerkelijk recht en gewezen rector van de "KUL" kan hij gezaghebbende bijdragen leveren in dergelijke kwesties.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 06 jan 2018 08:36

Vind dat deze wet toch zeer ver gezocht is.

Maar ja wij maken gelukkig ook niet de wet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 06 jan 2018 10:48

Die gaan nakijken of je als man of vrouw bent gedoopt, veronderstel ik toch....Kerkelijk Recht en zo...
Anders eens aan Torfs vragen (niet die van de schoenen).
Misschien eens Rik Torfs uitnodigen om lid te worden van "Juridisch Forum" ...
Als professor kerkelijk recht en gewezen rector van de "KUL" kan hij gezaghebbende bijdragen leveren in dergelijke kwesties.
Er ontbreekt een rubriek "Kerkelijk Recht" op het forum.
Daar zouden belangrijke zaken zoals Habemus duo testes ten gronde kunnen worden beantwoord :lol:
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 06 jan 2018 12:24

Dit forum beperkt zich tot het Belgisch recht. Nederlands recht vind je bv op "rechtenforum.nl". Kent iemand de url van het kerkelijk recht? hemelsrecht.va, Tiengeboden.va, Godzietu.va bestaan blijkbaar niet. Of is de landextensie .he? Proberen dan maar.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 06 jan 2018 15:05

Dit forum beperkt zich tot het Belgisch recht. Nederlands recht vind je bv op "rechtenforum.nl". Kent iemand de url van het kerkelijk recht? hemelsrecht.va, Tiengeboden.va, Godzietu.va bestaan blijkbaar niet. Of is de landextensie .he? Proberen dan maar.
Kerkelijk Recht is internationaal.
Er is een rubriek internationaal recht.
Kan daar geplaatst worden....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Oude Belg
Berichten: 3192

#10 , 06 jan 2018 15:39

Kerkelijk recht is supranationaal; het geldt op de hele aarde, het hele heelal -of heelallen, naar keuze-, de hemel, het vagevuur en de hel (al is er over dat laatste nog discussie met de heer Lucifer, die aldaar zijn domicilie heeft en zich op het ongestoord genot naar Belgisch recht beroept).
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#11 , 06 jan 2018 18:34

Kerkelijk recht is supranationaal; het geldt op de hele aarde, het hele heelal -of heelallen, naar keuze-, de hemel, het vagevuur en de hel (al is er over dat laatste nog discussie met de heer Lucifer, die aldaar zijn domicilie heeft en zich op het ongestoord genot naar Belgisch recht beroept).
In 't kort: "In de hemel, op de aarde en op alle andere plaatsen."
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

mbbs1024
Berichten: 474

#12 , 07 jan 2018 12:50

Religies kunnen blijkbaar naar hartelust discrimineren, terwijl daar voor burgers en bedrijven straffen en boetes op staan.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 07 jan 2018 17:46

Zou ik nu NON kunnen worden in een groot klooster ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#14 , 07 jan 2018 18:00

niet als ze de bovengenoemde test uitvoeren, vrees ik . viewtopic.php?p=510611#p510611 :lol:

Het is nochtans een knelpuntberoep.

Avelivloms
Topic Starter
Berichten: 119

#15 , 07 jan 2018 23:53

Zou ik nu NON kunnen worden in een groot klooster ?
ERger ....

Twee lesbische vrouwen willen de pastoor een k.... aftrekken en vragen om voor de kerk te trouwen.
Neen, zegt pastoor, dat kunnen alleen een man en een vrouw.
Eén van de lesbische verklaart ich man ... begrijpen jullie ?

Terug naar “Praat café”