arresten en vonnisen opzoeken

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

arresten en vonnisen opzoeken

#1 , 26 dec 2017 18:01

Ik ben op zoek naar enkele arresten van verschillende Arbeidshoven.
Maar ik vind hier niets terug: https://www.tribunaux-rechtbanken.be/nl ... uitspraken

Doe ik iets verkeerd of staan alle arresten/vonnissen niet in die databank?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 dec 2017 01:47

Er is naar mijn weten nog steeds geen centrale databank van arresten. Wel al vaak beloofd maar nog niet gerealiseerd.
Jura is nog steeds de meest ‘volledige’ toegangspoort, maar is uiteraard niet gratis. En gaat dat over gepubliceerde (en evt. geannoteerde) vonnissen/arresten.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.


Reclame

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 29 dec 2017 15:55

Helaas vind ik de arresten daar niet terug.
Dat had ik al aangegeven in mijn vraag.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Actuele Thema's”