vermogen : Digitale Valuta / cryptomunten

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: vermogen : Digitale Valuta / cryptomunten

#16 , 24 dec 2017 12:54

Om even nog terug te komen op iets.

Als je een buy en hold strategie toepast zouden je winsten niet of zeer weinig belast worden.

Is hier een wettelijke termijn op vastgesteld hoelang je dan moet hebben "gehold"?


Mvg
Neen, er bestaat -helaas- geen wiskundige formule voor. Hangt dus deels af van de appreciatie van je lokale tollenaar.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Levehetleven
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#17 , 24 dec 2017 13:40

Ok dankje

WilliamHolz
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#18 , 24 dec 2017 21:40

er zijn meer criteria om te beslissen of je een goede huisvader bent, bv past de belegging voor je persoonlijke situatie. Als je bv als pennieloze student EUR 7k in BTC steekt, dan is dat een andere situatie dan iemand die regelmatig belegt en een klein stukje van zijn portfolio diversifieert.

Reclame

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#19 , 25 dec 2017 09:14

De bitconebezitters worden blijkbaar nerveus de laatste dagen, aan het aantal topics te zien. Bang dat ze veel, zo niet alles, zullen verliezen blijkbaar.

jefke007
Berichten: 1812

#20 , 25 dec 2017 13:05

en vele vinden dat het enkel de "anderen" zijn die de 33% moeten betalen, maar niet zijzelf

WilliamHolz
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#21 , 25 dec 2017 13:08

Beste Jefke,

waarom zou ik 33% moeten betalen, aangezien BTC een erkend betaalmiddel is en dus vrijgesteld van btw? Als ik een USD, CAD en ZAR rekening erop nahou, moet ik dan ook belasting betalen op eventuele wisselkoersverschillen?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#22 , 25 dec 2017 13:56

Beste Jefke,

waarom zou ik 33% moeten betalen, aangezien BTC een erkend betaalmiddel is en dus vrijgesteld van btw? Als ik een USD, CAD en ZAR rekening erop nahou, moet ik dan ook belasting betalen op eventuele wisselkoersverschillen?
Als je regelmatig arbitrageverrichtingen doet in die deviezen al zeker!
Hoe definieer je juridisch: "erkend betaalmiddel"?????
De andere deviezen die je citeert zijn "wettige betaalmiddelen" dat is iets totaal anders dan digitaal apengeld dat door geen enkele overheid wordt uitgegeven.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Levehetleven
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#23 , 25 dec 2017 14:30

Ik koop cryptos met geld dat al DUBBEL EN ZEER DIK belast is.

Maak ik winst word ik NOGMAALS belast.

Daar wringt het schoentje.


Een rekening openen in de UK is mss een optie, zei hebben geen plichten ed meer aan de EU als de brexit achter de rug is...

Anders elders een offshore rekening eventueel.
Geen haar op mijn kop dat eraan denkt om mijn reeds overdreven belast investeringsgeld waarmee ik winst behaal zal gebruikt worden om politiekers hun riant loon mee te sponsoren en om vreemdelingen mee te onderhouden...daar betaal ik al genoeg belastingen voor

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#24 , 25 dec 2017 14:32

Ik koop cryptos met geld dat al DUBBEL EN ZEER DIK belast is.

Maak ik winst word ik NOGMAALS belast.

Daar wringt het schoentje.


Een rekening openen in de UK is mss een optie, zei hebben geen plichten ed meer aan de EU als de brexit achter de rug is...

Anders elders een offshore rekening eventueel.
Geen haar op mijn kop dat eraan denkt om mijn reeds overdreven belast investeringsgeld waarmee ik winst behaal zal gebruikt worden om politiekers hun riant loon mee te sponsoren en om vreemdelingen mee te onderhouden...daar betaal ik al genoeg belastingen voor
O lala .......nen anarchist :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !!!

"Geen haar op mijn kop " hebben ze dat ook al wegbelast? :D :D
Laatst gewijzigd door asperger op 25 dec 2017 14:33, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Levehetleven
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#25 , 25 dec 2017 14:32

In nederland is de eerste 25.000 heffingsvrij.

Daarna gaat get om ocharme enkele percenten belasting.

Hier gaan ze je 33% en de gemeentelijke opcentiem-zever aansmeren omdat je met je reeds belaste geld wat extra centen wil proberen te verdienen..

Levehetleven
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#26 , 25 dec 2017 14:36

Asperger : om te schreeuwen hier toch

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#27 , 25 dec 2017 14:49

"In nederland is de eerste 25.000 heffingsvrij."

Een fata morgana na teveel alcolholgebruik?

Wat u daar citeert betreft de vermogensbelasting die ze kennen in NL en die (nog) NIET bestaat in B.
Het vrijgesteld bedrag zijn geen kapitaalinkomsten, maar het kapitaal zelf!!!
Ondanks je stoere taal heb je nog een lange weg te gaan om meer inzicht te krijgen in de materie.

Vermoedelijk kom je het best aan je trekken door te verhuizen naar een centraal Afrikaans land.
Daar is de fiscaliteit eenvoudiger.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

jefke007
Berichten: 1812

#28 , 25 dec 2017 14:52

als iedereen correct de belastingen zou betalen, dan zou de aanslagvoet naar omlaag kunnen

Levehetleven
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#29 , 25 dec 2017 14:56

Eerlijk gezegd interesseert heel die belastingmaffia mij geen enkele hol.

Het enige wat mij interesseert is hoe ik enkele miljoenen kan besparen aan belastingen aangezien ik deze winst die ik zelf maakte niet wil spenderen om uw pensioen mee te gaan betalen.


U taalgebruik en opvliegendheid zegt meer over u dan mij "met mijn stoere praat".


Je denkt zelf veel te weten over de Belgische materie maar op elke vraag word hetzelfde geantwoord en heb je ook geen antwoord.
"Hangt van de fiscus af op dat moment"...daar komt het blijkbaar op neer.

Wanneer ben je trader? "Hangt ervan af..."
Hoe lang moet je vasthouden om buy en hold te hebben gedaan? " hangt van de fiscus af op dat moment" ...

Zo kan ik ook wetten leren,...
Laatst gewijzigd door Levehetleven op 25 dec 2017 15:05, 3 keer totaal gewijzigd.

Levehetleven
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

#30 , 25 dec 2017 14:58

Jefke 007...correct.

Ik betaal alles correct via mijn belastingen op mijn loon en mijn jaarlijkse extra belastingsafrekening ook nogmaals.

Als ik dan het geluk heb om met "den overschot" mooie winsten te behalen dan is dat pure maffia als ze daar ook nog 33% van willen
Laatst gewijzigd door Levehetleven op 25 dec 2017 15:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Actuele Thema's”