De nieuwe transgenderwet

Avelivloms
Topic Starter
Berichten: 119

De nieuwe transgenderwet

#1 , 04 dec 2017 20:45

Vanaf 1 januari 2018 kan men totaal vrij zijn geslacht laten wijzigen, zonder attest van een dokter.
Gaat dat niet leiden tot misbruiken ?
Ik ben een seksueel pervert, verklaar me vrouw, en ga eisen te kunnen douchen met de vrouwtjes.
Asperger ? Mevrouw Asperger ?
Hulp !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 04 dec 2017 20:49

Eigenlijk lost dit een discriminatieprobleem op. Voorheen konden enkele seksueel perverse lesbiennes hiervan gebruik maken. Nu kan iedereen dat.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 04 dec 2017 21:58

Vanaf 1 januari 2018 kan men totaal vrij zijn geslacht laten wijzigen, zonder attest van een dokter.
Gaat dat niet leiden tot misbruiken ?
Ik ben een seksueel pervert, verklaar me vrouw, en ga eisen te kunnen douchen met de vrouwtjes.
Asperger ? Mevrouw Asperger ?
Hulp !
Misbruik? Dat kan best, want bij de meeste verzekeringsmaatschappijen moeten vrouwen minder betalen! En dan nog die positieve discriminatie van vrouwen opdat ze door "het glazen plafond" zouden kunnen promoveren...Dus ja, misbruik alom...

Maar wat dat douchen betreft:
Wie zegt dat iemand überhaupt met u onder één douche wil staan?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

artemis
Berichten: 3293

#4 , 04 dec 2017 22:24


Misbruik? Dat kan best, want bij de meeste verzekeringsmaatschappijen moeten vrouwen minder betalen!
Vertel mij graag bij dewelke Asperger, en bij welk type verzekeringen. De namen van de maatschappijen zijn welkom via PB. Zo kan ik eens nagaan of ik dat voordeel wel heb.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 04 dec 2017 22:47


Misbruik? Dat kan best, want bij de meeste verzekeringsmaatschappijen moeten vrouwen minder betalen!
Vertel mij graag bij dewelke Asperger, en bij welk type verzekeringen. De namen van de maatschappijen zijn welkom via PB. Zo kan ik eens nagaan of ik dat voordeel wel heb.
Aantal jaren geleden kreeg mijn vrouw een korting voor haar wagen die ik niet kreeg als man. Maar ik denk dat het nu niet meer mag voor nieuwe contracten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3293

#6 , 04 dec 2017 23:32


Misbruik? Dat kan best, want bij de meeste verzekeringsmaatschappijen moeten vrouwen minder betalen!
Vertel mij graag bij dewelke Asperger, en bij welk type verzekeringen. De namen van de maatschappijen zijn welkom via PB. Zo kan ik eens nagaan of ik dat voordeel wel heb.
Aantal jaren geleden kreeg mijn vrouw een korting voor haar wagen die ik niet kreeg als man. Maar ik denk dat het nu niet meer mag voor nieuwe contracten.
Is nogal een gratuite bewering dan, wees daar toch voorzichtig mee. Je maakte geen enkel onderscheid tussen het soort verzekering en je houdt hier geen rekening met verleden (ongeval-vrij of niet).

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 04 dec 2017 23:36


Vertel mij graag bij dewelke Asperger, en bij welk type verzekeringen. De namen van de maatschappijen zijn welkom via PB. Zo kan ik eens nagaan of ik dat voordeel wel heb.
Aantal jaren geleden kreeg mijn vrouw een korting voor haar wagen die ik niet kreeg als man. Maar ik denk dat het nu niet meer mag voor nieuwe contracten.
Is nogal een gratuite bewering dan, wees daar toch voorzichtig mee. Je maakte geen enkel onderscheid tussen het soort verzekering en je houdt hier geen rekening met verleden (ongeval-vrij of niet).
Dat was toen een algemene vermindering op basis van geslacht, een bepaald percentage.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

artemis
Berichten: 3293

#8 , 05 dec 2017 00:04


Aantal jaren geleden kreeg mijn vrouw een korting voor haar wagen die ik niet kreeg als man. Maar ik denk dat het nu niet meer mag voor nieuwe contracten.
Is nogal een gratuite bewering dan, wees daar toch voorzichtig mee. Je maakte geen enkel onderscheid tussen het soort verzekering en je houdt hier geen rekening met verleden (ongeval-vrij of niet).
Dat was toen een algemene vermindering op basis van geslacht, een bepaald percentage.
Maar gaat niet over de meeste verzekeringen en -maatschappijen heden ten dage ;)

Didymus
Berichten: 2061

#9 , 05 dec 2017 09:13

Mag inderdaad niet meer.

De nieuwe transgenderwet betekent hoegenaamd niet dat impulsief naar het gemeentehuis kan gaan om ongemotiveerd je geslacht administratief te laten veranderen. Er worden nog steeds drempels opgeworpen en je zal ook niet zomaar kunnen terugkeren naar de originele toestand.

Dat perverten hier misbruik van zouden maken lijkt me wel heel vergezocht.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Actuele Thema's”