is uw eigendom jachtgebied?

Franciscus
Berichten: 38583

Re: is uw eigendom jachtgebied?

#46 , 06 nov 2017 16:52

Bij ons schoten ze zelfs in de richting van het huis - pannen geraakt.
Terrein is ook met een draad afgesloten. Men moet dus op het terrein zijn geweest. Ook hagel patroonhulzen gevonden op een kleine 60 meter van het huis. Dan was men al bijna 200 meter op het terrein. En gezien de inslagen is men langs achter op het terrein gekomen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
uip
Berichten: 4

#47 , 11 nov 2017 18:36

Simpel:
Als je vaststelt dat uw eigendom onterecht ingekleurd is kun je op diezelfde site een formulier invullen met uw kadastrale gegevens en vragen om het perceel te " ontkleuren " . Moet via de arrondissementscommisaris gebeuren ! Reeds 1400 betwistingen in behandeling !

basejumper
Berichten: 4615
Locatie: Diest

#48 , 12 nov 2017 19:16

UIP

Even simpel : verplicht jagers om te bewijzen dat ze eigendommen van anderen als jachtgebied mogen inkleuren. Nu leg je een omgekeerde last op. je moet arbeid verrichten om de fratsen van bepaalde jagers teniet te doen. Mogen we dan morgen allemaal een onkostenvergoeding per uur vragen voor het werk waarmee ze ons ongevraagd opzadelen?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

monty_burns_007
Berichten: 46

#49 , 16 nov 2017 12:47

In onze gemeente is er geen jachtgebied ingekleurd volgens Geopunt.
Echter de "oude" jachtkliek is al weken aan het jagen. Ik vermoed dan illegaal = stropen ?

Melding/informeren bij lokale politie/overheden heeft geen effect, die doen niks.
Opvraging bij jachtcommisaris provincie wie een jachtvergunning heeft in ons gemeente & en de vraag om het actuele up-to date plan van het jachtplan van onze gemeente te ontvangen blijft onbeantwoord.

Idd omgekeerde wereld, men zou verwachten dat de jachtverenigingen moeten kunnen bewijzen per grond dat ze beschikken over het jachtrecht van de eigenaar.
Nu moet de eigenaar zelf actie ondernemen om iets rechts te zetten wat de jachtverenigingen frauduleus zich hebben toegeëigend. (= valsheid in geschrifte)
De eigenaar moet in deze rechtzettings-procedure tot in het detail bewijzen dat hij de volledige eigenaar is van de gronden aan de hand van eigendomaktes en onroerende voorheffing belastingsfiches.

Update van jachtplan op Geopunt van uitgekleurde gronden (nu meer dan 2 à 3 maanden geleden officieel gemeld) blijft uit.
Wat een kafka-klucht die "online" Geopunt jachtplannen van de vlaamse overheid.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#50 , 19 apr 2018 06:50

Ter info:
Een tijdje geleden heb ik een schrijven ontvangen van de arrondissementscommissaris dat mijn weiland op mijn verzoek geschrapt werd als jachtgebied. De jachtvereniging die dit perceel illegaal bejaagde, kon immers geen bewijzen voorleggen ...
Dit weiland is nog volledig omgeven door (al dan niet terecht) ingekleurd jachtgebied.
Ben benieuwd of ik nog kogelhulzen zal vinden!

jef007
Berichten: 1679

#51 , 19 apr 2018 15:46

zouden de jagers een melding krijgen dat uw weiland geschrapt is als jachtgebied?

eylis
Berichten: 8836

#52 , 19 apr 2018 17:31

Ik heb de jagers afgelopen herfst en winter toch niet meer van mijn weiland en de omliggende akker moeten meppen. Ik denk dat ze ook niet meer mogen :-)

mbbs1024
Berichten: 474

#53 , 19 apr 2018 23:49

7 maanden nadat ik van de arrondissementscommissaris bericht gekregen heb dat mijn tuin uitgekleurd werd als jachtgebied, staat hij nog steeds als jachtgebied aangeduid in Geopunt.

Is dat bericht van uitkleuring dan een lachertje om de burger aan het lijntje te houden zodat de jagers hun minimum oppervlakte kunnen behouden ?
Blijkbaar zijn jagers wat gelijker voor de wet dan een gewone burger.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#54 , 20 apr 2018 12:20

Mijn perceel behoorde illegaal tot het jachtgebied van een vereniging waarvan de voorzitter de bekende grootaandeelhouder/baron is van het gekende staaldraadcomplex uit Zwevegem.
Moet er nog zand zijn?

Franciscus
Berichten: 38583

#55 , 21 apr 2018 00:16

Als het uw grond is - aangifte bij gemeente.
Indien geen reactie provinciegouverneur.
Aangifte politie... er zijn al veroordelingen.

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#56 , 21 apr 2018 05:25

Franciscus,
Misschien heb je mijn tussenkomsten niet goed gevolgd ...
Mijn perceel werd reeds geschrapt als jachtgebied.

mbbs1024
Berichten: 474

#57 , 21 apr 2018 14:18

Zelfde hier, maar 7 maanden nadat ik een notificatie kreeg van schrapping, nog steeds ingekleurd als jachtgebied.
De uitvalsbasis van de jagers is het kasteel van de graaf, blijkbaar gaan adelijke connecties nog steeds boven de wet.

eylis
Berichten: 8836

#58 , 21 apr 2018 14:29

Misschien eens langsgaan bij de Graaf en een briefje afgeven dat ze als de bliksem zélf uw grond/tuin/ kunnen schrappen als jachtgebied of dat u anders vanaf nu elk weekend in zijn tuin gaat voetballen met je vriendenclub :-)

jef007
Berichten: 1679

#59 , 21 apr 2018 18:06

:lol: :lol: en ik zal een BBQ meebrengen!

mbbs1024
Berichten: 474

#60 , 22 apr 2018 22:33

Het straffe is dat jagers blijkbaar geen enkel bewijs moeten inbrengen dat ze toestemming hebben van de eigenaar om een stuk land als jachtgebied te claimen, maar dat je als eigenaar wel moet bewijzen dat je eigenaar bent.

Een paar jaar geleden heb ik ook nog zo een staaltje van de adel meegemaakt.
Zo een "edele" kwam bij ons op de dienst werken, hij voerde geen klap uit, en toen mijn chef hem een negatieve evaluatie gaf, schakelde de "edelman" zijn kontakten in, en kreeg mijn chef de wind van voren en werd hem via het secretariaat van de ceo duidelijk gemaakt dat hij de "edelman" een goede evaluatie moest geven en hem verder geen strobreed meer in de weg mocht leggen.
Uiteindelijk heeft de "edelman" maar zelf zijn overplaatsing gevraagd, omdat alle collega's er hem konstant begonnen op te wijzen dat ze het beu waren om zijn werk erbij te moeten nemen.

Terug naar “Actuele Thema's”