zonder commentaar

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

zonder commentaar

#1 , 14 jul 2017 23:28

"Particulieren mogen vanaf volgende week de onkruidverdelger glyfosaat, onder meer verkocht onder de merknaam Roundup, niet meer gebruiken. Dat heeft de Vlaamse regering beslist op voorstel van minister van Omgeving Joke Schauvliege (CD&V). Een verbod op de verkoop komt er voorlopig niet."

:roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll: :roll:
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8836

#2 , 14 jul 2017 23:36

En in de Waalse en Brusselse tuinen doet men wat men wil. Als de Vlaamse regering in een volgende fase ook nog de verkoop zal verbieden, dan bollen alle Vlaamse hoveniers naar Brussel en Wallonie om hun spul te kopen.?

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#3 , 14 jul 2017 23:40

En in de Waalse en Brusselse tuinen doet men wat men wil. Als de Vlaamse regering in een volgende fase ook nog de verkoop zal verbieden, dan bollen alle Vlaamse hoveniers naar Brussel en Wallonie om hun spul te kopen.?
Lap, dat gaat de geldstroom van Vlaanderen naar Wallonië nog doen toenemen.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

"Wallonië vergiftigt Vlaanderen" ik zie het al komen....
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#4 , 15 jul 2017 07:50

Ik zal er nog een lap op geven, straks, met dat glyfosaat. Er zijn op EU-niveau ook al onnoemelijke problemen geweest met dat dossier.

Net gelezen dat er binnen de Vlaamse Regering een akkoord is over een ontwerp van Vl. huurdecreet. Blijkbaar 3 maand waarborg. En een expliciete mogelijkheid voor de huurder (en dus niet de verhuurder) om korte overeenkomsten op te zeggen, maar mits een ridicule verbrekingsvergoeding :evil: Schandalige betutteling, zou gewoon aan contractuele vrijheid moeten overgelaten worden. Ik ga dat artikeltje eens zeer aandachtig analyseren wanneer het decreet er is.

Misschien het uitgelezen moment om eens expliciet de vraag te stellen of er geen discriminatie bestaat in hoofde van de verhuurder, gelet op het disproportionele karakter van de maatregel zelfs wanneer rekening wordt gehouden met een legitiem belang om enige extra bescherming te bieden aan de huurder. Enfin, eerst wachten op een tekst.

Al die regelneverij, ben tevreden dat ik hier in Brussel woon waar niets werkt en de politici gewoon hun incompetente zelf durven zijn zonder de hypocriet uit te hangen. En geen zorgverzekering :)
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 15 jul 2017 10:26

Ja dat krijg je met die politici bij wie sperma in hun kop zit ipv een stel werkende hersenen.
En de uitzonderingen op die regel lijden aan ziekelijke geldingsdrang.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 jul 2017 10:30

Maar ik gebruik altijd AZIJN voor het onkruid op mijn oprit, is zeer goedkoop 0.45€ voor 1 1/2l en beter dan rundup !

Elk jaar twee maal spuiten met pur azijn en geen onkruidje meer !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

appartementsgoeroe
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#7 , 15 jul 2017 12:08

Maar ik gebruik altijd AZIJN voor het onkruid op mijn oprit, is zeer goedkoop 0.45€ voor 1 1/2l en beter dan rundup !

Elk jaar twee maal spuiten met pur azijn en geen onkruidje meer !
Goed idee. Vanaf volgend jaar laat ik een azijnpisser mijn onkruid bestrijden.

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 15 jul 2017 12:13

ik ben noch jurist, noch chemicus.

Wat azijn doet, weet ik niet, behalve dat het als ontkalker goed werkt.

Maar met dat glyfosaat meen ik toch dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Als er een aantal serieuze bronnen zijn die dat product (mogelijk) kankerverwekkend noemen, dan blijf je daar toch af? Is het niet voor uzelf, doe het dan voor de mensen rondom u.

appartementsgoeroe
Berichten: 144
Juridisch actief: Nee

#9 , 15 jul 2017 12:16

ik ben noch jurist, noch chemicus.

Wat azijn doet, weet ik niet, behalve dat het als ontkalker goed werkt.

Maar met dat glyfosaat meen ik toch dat iedereen zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Als er een aantal serieuze bronnen zijn die dat product (mogelijk) kankerverwekkend noemen, dan blijf je daar toch af? Is het niet voor uzelf, doe het dan voor de mensen rondom u.
Het verbod geldt niet voor de landbouw. :?: :evil: :evil: :evil: :?:
Weer een halfbakken maatregel. Er spelen duidelijk belangen mee achter de schermen.

ergo: te gevaarlijk voor gebruik op opritten en voetpaden; maar ongevaarlijk voor menselijke consumptie :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#10 , 15 jul 2017 12:34

Zoals vele maatregelen: goed om het hoi polloi kalm te houden. In Wallonië en Brussel was het al verboden voor niet-professioneel gebruik...maar in de Brico wordt het nog vrolijk verkocht in kleinhandelsverpakking. Na de zomer wordt er gestemd op EU-niveau over de verlenging van de markttoelating, dat is de grote vis. Ik ben benieuwd om te leren hoe België daar zal stemmen maar mijn gok is: ofwel voor de toelating wegens 'afdekking van het risico op nationaal niveau door een beperking van het gebruik tot professionelen', ofwel een onthouding. De zogezegde actie tegen glyfosaat nu is enkel een schaamlapje. En daarna steken ze het op Europa.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

LeenW
Berichten: 12811

#11 , 15 jul 2017 17:57

Op zich is de verklaring simpel, maar typisch Belgisch. Vlaanderen kan enkel het gebruik verbieden, wat de bevoegde minister heeft gedaan. Een verbod op de verkoop is echter een federale materie, en daar is de bevoegde minister nog niet in actie geschoten.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#12 , 15 jul 2017 20:03

..maar in de Brico wordt het nog vrolijk verkocht in kleinhandelsverpakking. .
Heb daar vorige week nog hun volledig restende voorraad (15 liter) opgekocht. Ik kan dus nog een tijdje voort met de mensheid te vergiftigen. Als mijnen hof maar proper blijft. :mrgreen:

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#13 , 15 jul 2017 21:55

Op zich is de verklaring simpel, maar typisch Belgisch. Vlaanderen kan enkel het gebruik verbieden, wat de bevoegde minister heeft gedaan. Een verbod op de verkoop is echter een federale materie, en daar is de bevoegde minister nog niet in actie geschoten.
Maar in de landbouw wordt het gebruik ervan niet verboden.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

pieterjenssens
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#14 , 16 aug 2017 14:34

Gisteren ook nog 2 Liter Roundup gekocht ! Via een vriend die in de landbouwsector werkt kan er straffer spul gekocht worden.

asperger
Topic Starter
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#15 , 16 aug 2017 14:55

Ja in de landbouw mag het nog wel, Belgische magen zijn daar immers tegen bestand.
In de tuin mag het niet, de tuinpaden zouden er eens ziek kunnen van worden.

Zolang het vergif wordt opgegeten mag het blijkbaar!!!!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Actuele Thema's”