vertrouwenscentrum jeugdrechtbank

claudediebenkorn
Topic Starter
Berichten: 50

vertrouwenscentrum jeugdrechtbank

#1 , 24 jun 2017 18:11

hallo

we lopen al enkele maanden een traject met vertrouwenscentrum, ik ben echter niet akkoord over de handelswijze en de intimidatie van vk.

men dreigt nu naar jeugdrechtbank te stappen, maar mijn vrouw is franstalig, kan ik eisen dat het proces in het frans wordt gevoerd ?

groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 24 jun 2017 19:10

Hangt ervan af. Waar woont het kind, waar woont u en gaat het om een burgerlijke zaak of een protectionele zaak?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

claudediebenkorn
Topic Starter
Berichten: 50

#3 , 24 jun 2017 19:54

hallo wij wonen in vlaanderen bij gent maar mijn vrouw spreek nie de goedde vlaams; wat is verschil tss burg protect?
vk had aanmelding gekregen van parket wegens grensoversch gedrag zoon nu 10 j en vraag uit clb naar mano.

vraag om in franst rb te mogen voeren.

Reclame

Franciscus
Berichten: 38583

#4 , 25 jun 2017 00:19

Gezien uw echtgenote niet goed Nederlands spreekt heeft ze recht op een tolk -
Zaak verplaatsen naar een Franstalige rechtbank zal geen optie zijn gezien uw kind in Vlaanderen woont.
Wat bedoelt u met vk?
Hoe oud zijn de kinderen?
Is er sprake van een verontrustende opvoedingssituatie VOS of een andere omschrijving.

claudediebenkorn
Topic Starter
Berichten: 50

#5 , 25 jun 2017 13:14

hallo
ik kan verhuizen naar wallonie ik heb daar nog een huisje vrij misschien ?
vk is vertrouwenscentrum kindermishandeling
één van 10 jaar
ja, maatschappelijke noodzaak (mano) en vos vanwege gedragsproblemen niet vroeg genoeg in zijn bed, maar is nu opgelost hebben zelf in handen genomen.

zoon is ass en gaat naar t9 BO.

claudediebenkorn
Topic Starter
Berichten: 50

#6 , 25 jun 2017 23:27

als kind steek in waalse school kan jeugdrechtbank brugge nog iets doen?

claudediebenkorn
Topic Starter
Berichten: 50

#7 , 26 jun 2017 08:56

hallo verwijder dit maar, is niet meer van toepassing zaak opgelost

Terug naar “Actuele Thema's”