Geen inkomstengegevens uit 2014, geen recht op studietoelage

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Geen inkomstengegevens uit 2014, geen recht op studietoelage

#16 , 22 jun 2017 18:46

Zoals eerder gezegd, de berekening heeft geen enkele wettelijke waarde. Het is de datum van effectieve indiening die telt. U gaat waarschijnlijk ook een deel van het belastingskrediet kwijt zijn ten gevolge van boetes voor de laattijdige aangifte.
Ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft, zoals ik eerder al zei, de datum waarop die tax-on web aangifte werd "berekend" wordt op dezelfde dag opgestuurd naar de staat voor een definitieve aanslagbiljet. Ik ben er zeker van dat ik het niet laat heb ingediend.

Ik zal er alles aan doen om die 3500 euro toch te krijgen
Hoe weet u dat zo zeker?
Misschien werd dat vergeten, want het gebeurt niet automatisch.
U zei toch al dat er sprake is van laattijdige indiening?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Invalide
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#17 , 22 jun 2017 18:52

Zoals eerder gezegd, de berekening heeft geen enkele wettelijke waarde. Het is de datum van effectieve indiening die telt. U gaat waarschijnlijk ook een deel van het belastingskrediet kwijt zijn ten gevolge van boetes voor de laattijdige aangifte.
Ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft, zoals ik eerder al zei, de datum waarop die tax-on web aangifte werd "berekend" wordt op dezelfde dag opgestuurd naar de staat voor een definitieve aanslagbiljet. Ik ben er zeker van dat ik het niet laat heb ingediend.

Ik zal er alles aan doen om die 3500 euro toch te krijgen
Hoe weet u dat zo zeker?
Misschien werd dat vergeten, want het gebeurt niet automatisch.
U zei toch al dat er sprake is van laattijdige indiening?
Ja men heeft aan de lijn gezegd "vermoedelijk gaat het om een laattijdige aanvraag" maar wij weten van ons eigen dat we ieder jaar van de staat ivm onze aanslag altijd boven de 1 000 euro terug krijgen en daarom sta ik altijd op de eerste dag wanneer men de documenten kan indienen voor de deur van de boekhouders, ik zal navragen wanneer die aanvraag werd ingediend en eventueel een bewijs van tax-on web(datum)

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#18 , 22 jun 2017 19:50

Ga online in tax on web, kijk bij uw taxbox. Daar kan u zien of de aangifte effectief werd ingediend bij de FOD Financiën. U wil blijkbaar maar niet begrijpen wat iedereen tracht uit te leggen: dat berekening niet wil zeggen dat eea geldig werd ingediend. Indiening gebeurt NIET automatisch, ook niet indien u elk jaar voor de deur van uw boekhouder gaat staan. De indiener, ofwel de mandataris dient de aangifte te onderschrijven daarvoor. Vermoedelijk is er daar iets verkeerd gelopen, wie verantwoordelijk is, is een andere kwestie maar daar heeft de fiscus geen uitstaans mee.

Ga langs bij uw belastingkantoor en vraag dat men het onderzoekt maar één tip: indien men daar bevestigt dat er niets bij hen is aangekomen, concentreer dan op het rechtzetten van de toestand en het opstellen van een verzoek tot kwijtschelding van boetes en verhogingen, blijf niet steeds herhalen dat het berekend werd en alles dus in orde moet zijn.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

LeenW
Berichten: 12824

#19 , 22 jun 2017 20:07

Zoals eerder gezegd, de berekening heeft geen enkele wettelijke waarde. Het is de datum van effectieve indiening die telt. U gaat waarschijnlijk ook een deel van het belastingskrediet kwijt zijn ten gevolge van boetes voor de laattijdige aangifte.
Ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft, zoals ik eerder al zei, de datum waarop die tax-on web aangifte werd "berekend" wordt op dezelfde dag opgestuurd naar de staat voor een definitieve aanslagbiljet. Ik ben er zeker van dat ik het niet laat heb ingediend.

Ik zal er alles aan doen om die 3500 euro toch te krijgen
Neen, ik begrijp het wel, maar de berekening op zich is volkomen waardeloos. U gaat moeten bewijzen dat de aangifte tijdig is ingediend via een geldige ontvangstbevestiging.

Voor de rest, aangifte die te laat is krijgt als gevolg:
- Omgekeerde bewijslast
- belastingverhoging
- verlenging aanslagtermijn (maar dat had u al gelezen bij testaankoop)

Invalide
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#20 , 22 jun 2017 20:13

Zoals eerder gezegd, de berekening heeft geen enkele wettelijke waarde. Het is de datum van effectieve indiening die telt. U gaat waarschijnlijk ook een deel van het belastingskrediet kwijt zijn ten gevolge van boetes voor de laattijdige aangifte.
Ik denk dat u het verkeerd begrepen heeft, zoals ik eerder al zei, de datum waarop die tax-on web aangifte werd "berekend" wordt op dezelfde dag opgestuurd naar de staat voor een definitieve aanslagbiljet. Ik ben er zeker van dat ik het niet laat heb ingediend.

Ik zal er alles aan doen om die 3500 euro toch te krijgen
Neen, ik begrijp het wel, maar de berekening op zich is volkomen waardeloos. U gaat moeten bewijzen dat de aangifte tijdig is ingediend via een geldige ontvangstbevestiging.

Voor de rest, aangifte die te laat is krijgt als gevolg:
- Omgekeerde bewijslast
- belastingverhoging
- verlenging aanslagtermijn (maar dat had u al gelezen bij testaankoop)
Ik moet die documenten voordat het 2018 is opsturen naar studietoelage dus ik heb tijd tot 31 december 2017. en op de website van testaankoop stond dat de staat tijd heeft tot 31 december 2017 om het in orde te brengen. Indien ze dat niet doen kan ik een bezwaar indienen ongeacht ik het op tijd of niet heb ingediend(terwijl ik het echt op tijd had ingediend ik ben er zeker van)

Invalide
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#21 , 23 jun 2017 11:27

Nog steeds geen telefoontje gekregen...

Invalide
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#22 , 23 jun 2017 16:33

Ik heb net gekeken op tax on web en heb gezien dat het op 07/10/2015 om 09.58 werd ingediend dus waren we inderdaad te laat geweest, wat nu?

LeenW
Berichten: 12824

#23 , 23 jun 2017 16:38

Zie hierboven:

- omgekeerde bewijslast
- belastingverhoging
- verlenging aanslagtermijn

Invalide
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#24 , 23 jun 2017 16:39

Zie hierboven:

- omgekeerde bewijslast
- belastingverhoging
- verlenging aanslagtermijn
Ik moet die voor 31 december 2017 hebben, hoe groot is die kans?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#25 , 23 jun 2017 16:45

Ik heb net gekeken op tax on web en heb gezien dat het op 07/10/2015 om 09.58 werd ingediend dus waren we inderdaad te laat geweest, wat nu?
Als die aangifte door een boekhouder werd gedaan was dat nog niet te laat.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Invalide
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#26 , 23 jun 2017 16:49

Ik heb net gekeken op tax on web en heb gezien dat het op 07/10/2015 om 09.58 werd ingediend dus waren we inderdaad te laat geweest, wat nu?
Als die aangifte door een boekhouder werd gedaan was dat nog niet te laat.
Ja het is door een boekhouder gedaan

Invalide
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#27 , 23 jun 2017 16:53

Door een belastingskantoor is het ingediend

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#28 , 23 jun 2017 16:54

:shock: :shock: :?: Een belastingskantoor??????
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Invalide
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#29 , 23 jun 2017 16:56

Een belastingskantoor??????
Op die kopie van wat ik heb van tax-on web staat "lokale taxatiedienst Lanaken" ze zijn ondertussen al gesloten dus ik weet niet of dit een boekhouder is of niet

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#30 , 23 jun 2017 16:59

Uw verhaal is toch wel zeer verward....
Ga toch terug naar die boekhouder waarvan u zegt dat hij de aangifte deed, want zoals ik reeds heb geschreven is er een kans (nadruk op "kans") dat u alle voorafhoudingen betreffende dat jaar kunt terugvorderen! U moet daar zelf actie voor ondernemen want dat gebeurt niet vanzelf!!!!
Aangezien u blijkbaar het geld goed kunt gebruiken loont het om dit te laten dubbelchecken door die boekhouder.

Hier gaan we er niet uit geraken want u zegt elke keer iets anders.
Laatst gewijzigd door asperger op 23 jun 2017 17:02, 1 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Actuele Thema's”