Boete registratierechten.

Oumiemanon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Boete registratierechten.

#1 , 12 apr 2017 23:35

Beste,

Vandaa v een brief in de bus gekregen dat we een boete van 1900€ moeten betalen. Omdat we niet voldaan.hebben aan de voorwaarden van klein beschrijf.
Op dit papier staat de aankoopprijs van t huis, en deze klopt al niet met wat we er daadwerkelijk voor betaald hebben.
Ook staat er de datum van verkoop bij namelijk 2010. Maar dit huis is al veel eerder gekocht. En in 2008 heeft mijn man dit overgekocht van zijn ex. Met de nodige boetes. mijn man is er altijd in blijven wonen en ik ben in 2010 er wel wettelijk komen inwonen. Maar dit zou niks te maken hebben met het huis. Omdat ik geen eigenaar was.

Ik maak me.zorgen, we hebben net verbouwd, en tweede kleine op komst en ik ben verplicht voor mijn werk om thuis te blijven. Dus veel geld komt er niet binnen op dit moment.

Graag wat meer info over verjaringstermijn, fouten in t dossier.

Mvg manon

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5395

#2 , 16 apr 2017 21:05

In 2008 nam uw man het huis over als enige koper.

Toen jij er in 2010 komen wonen ben is er dan een nieuwe akte opgemaakt waarmee jij mede-eigenaar werd ? Dit wordt mogelijks als een "verkoop" beschouwd...

Als uw man er sinds 2008 gedomicilieerd is en jij sinds 2010 dan zou k proberen met bezwaar aan te tekenen. Vraag eerst een onderhoud met de ambtenaar. Dit is veel effectiever dan mailen of bellen. Neem de aktes uit 2008 (en 2010 toen jij bij hem kwam wonen) mee.

Als mijn interpretatie correct is lijkt mij dit een redelijke reden om de aanslag te schrappen. Registratie heeft ws de link niet gemaakt.

De verjaringstermijn is 10 jaar. Vandaar dat ze nu de dossiers van 2008 vanonder het stof halen.

Antwoord natuurlijk onder voorbehoud.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”