Gents koppel radeloos nadat krakers huis bewonen

tianneke
Berichten: 279

Re: Gents koppel radeloos nadat krakers huis bewonen

#106 , 02 nov 2017 09:55

Bijna een jaar later gebeurt er dit...alweer in Gent.
https://www.hln.be/regio/gent/vrouw-kan ... ~a318896f/

Ik vind dit echt eng!
Dus als je 's morgens de voordeur achter je dichttrekt en goed afsluit, weet je nog niet of je 's avonds een dak boven je hoofd gaat hebben.

Zijn we toe aan nieuwe vorm van huisdelen? Je kiest er eentje uit en verblijft er?

Een eigenaar mag nooit zijn huis dat hij verhuurt betreden zonder toestemming. Maar hij mag misschien wel zijn woning kraken als hij huurders eruit wil? Zomaar een ideetje... Het moet niet gekker worden!


Heren en dames politici hebben duidelijk belangrijker zaken aan hun hoofd dan hun burgers de veiligheid bieden in hun woning die ze verdienen.
Vele burgers werken hard, of hebben hard gewerkt en genieten van hun pensioen, we investeerden in onze woning, in zaken die ons leven aangenaam maken. Dan mogen er enkele gezinnen gewoon op een onbewaakt moment alles waar we voor gewerkt hebben overnemen.
Wat ik dan nog erger vind, is dat velen van ons ook dingen van grote emotionele waarde in huis hebben. Dingen die echt onvervangbaar zijn.
Straks durven we ons huis niet meer uit...

Onze woningen moeten aan bepaalde normen voldoen, bij wet verplicht. Tegen 2020 een hele serie punten, tegen 2050 de volgende. Op zich natuurlijk helemaal goed, alleen kan men niet eerst even zorgen dat we het vruchtgebruik van onze arbeid houden! Hebben ze nog niet begrepen dat er een grote ontevredenheid heerst onder de bevolking? Het lijkt hun niet te interesseren, ik vrees alleen de gevolgen als de laatste druppel eraan komt en de emmer overloopt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WP002
Berichten: 1479

#107 , 02 nov 2017 12:30

Dit is toch een stap verder. Dit gaat al niet meer over het kraken van een leegstaand pand! Zeker als de eigenaars daar gedomicilieerd zijn kunnen ze volgens mij wél klacht indienen wegens inbraak.

BloodNight
Berichten: 621

#108 , 03 nov 2017 12:23

Het was geen bewoond pand! De woning was waarschijnlijk een tweede woning of dergelijke.
Moest de woning dagelijks bewoond zijn dan had de politie de personen er gewoon uitgesmeten, huisvredebreuk, opzettelijke beschadiging, diefstal....
Mondjesmaat komt de waarheid in het nieuws naar boven...niet bewoond...
Anders zou men het eerste beste huis kunnen binnenwandelen met een slaapzak en de politie kan niets doen.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#109 , 03 nov 2017 13:16

De vrouw was maar voor een weekend naar zee gegaan.
Was dus wel bewoond.

Volgens deze maffe logika kan iederen gratis aan zee verblijven door het eerste het beste
tweede verblijf te kraken.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12813

#110 , 03 nov 2017 13:18

De domicilie zou er inderdaad onterecht gezet zijn. Nu ja, volgende week de wet publiceren en ook dit zal niet meer kunnen.

Didymus
Topic Starter
Berichten: 2061

#111 , 03 nov 2017 13:38

Gaat inderdaad om een leegstaand café. Blijkbaar een nieuwe tactiek: verdraai de feiten een beetje en brengt het naar de media.

Waarmee ik evenmin wil zeggen dat ik de handelswijze van de Romabendes die dit soort kraken organiseert goedkeur.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Actuele Thema's”