Gents koppel radeloos nadat krakers huis bewonen

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

Re: Gents koppel radeloos nadat krakers huis bewonen

#61 , 14 mar 2017 14:17

Net niet, domiciliefraude is als je officieel adres niet overeenkomt met je werkelijk adres en daardoor een voordeel haalt. Dit gaat om mensen die geen adres meer gaan hebben. Dan gaan we 500 jaar terug in de tijd.

Ik zie uw voorstel enkel werken als men deur tot deur gaat en effectieve bewoning binnenin nakijkt. Maar naar zo'n maatschappij evolueren, kan toch ook niet de bedoeling zijn?
Men moet toch een domicilie hebben of referentieadres hebben? Dat is al wettelijk geregeld.
Deur aan deur controle maakt geen deel uit van mijn voorstel.
De voorgestelde procedure zou enkel geactiveerd worden indien er zich een probleem stelt: eigenaar die vaststelt dat er mensen zonder recht noch titel, tegen zijn zin in, in zijn woning zijn gaan wonen.
In dat geval zou hij de overheid (politie) kunnen vragen om vast te stellen of de bewoners al of niet het "attest" bezitten.
Er ontstaat geenszins een heksenjacht.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12818

#62 , 14 mar 2017 14:29

Men moet toch een domicilie hebben of referentieadres hebben? Dat is al wettelijk geregeld.
Dat is de theorie.

Als men zich enkel kan domiciliëren mits bv. huurcontract, gaan ofwel het aantal officiële huurcontracten serieus omhoog gaan (ook een goede gevolg), ofwel het aantal niet-gedomicilieerden serieus dalen. In de praktijk zie ik eerder het tweede gebeuren.

Denk er ook aan, een referentieadres kan niet als men over een vaste verblijfplaats beschikt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#63 , 14 mar 2017 14:54

Nu staat op het internet dat het pand niet bemeubelt en bewoond was en dus geen woonschennis deden .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

LeenW
Berichten: 12818

#64 , 14 mar 2017 15:00

Nu staat op het internet dat het pand niet bemeubelt en bewoond was en dus geen woonschennis deden .
Dan kan men zich afvragen hoe de eigenaars hun domicilie konden plaatsen. Als ik de saga goed gevolgd heb, hebben ze het nog maar 2 maand in hun bezit zonder er ooit effectief gewoond te hebben? Komt nog bij dat ze al die tijd in het buitenland zaten, hoe is dit dan ooit gepasseerd langs de wijkagent? De stad Gent lijkt hier slechter en slechter uit te komen..

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#65 , 14 mar 2017 15:07

Dit bericht is zopas bevestigd door radio 2, in Gent kan er meer dan in andere steden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

artemis
Berichten: 3293

#66 , 14 mar 2017 15:25

Nu staat op het internet dat het pand niet bemeubelt en bewoond was en dus geen woonschennis deden .
Dan kan men zich afvragen hoe de eigenaars hun domicilie konden plaatsen. Als ik de saga goed gevolgd heb, hebben ze het nog maar 2 maand in hun bezit zonder er ooit effectief gewoond te hebben? Komt nog bij dat ze al die tijd in het buitenland zaten, hoe is dit dan ooit gepasseerd langs de wijkagent? De stad Gent lijkt hier slechter en slechter uit te komen..
Als je binnen Antwerpen verhuist komt er ook geen wijkagent langs, wel als je 'naar' Antwerpen verhuist.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#67 , 14 mar 2017 16:06

Nu staat op het internet dat het pand niet bemeubelt en bewoond was en dus geen woonschennis deden .
Dan zijn de eigenaars leugenaars want op hun facebookpagina gaven ze aan dat hun nieuwe meubelen in dat pand staan.
Die zijn dus niet te vertrouwen en waarschijnlijk zijn het alternatievelingen die alles mee hebben opgezet.
Ik zei reeds dat het een onverkwikkelijk theaterstuk is.
Zo niet was het liedje al lang uit geweest zoals Scorpioen van in het begin heeft uitgelegd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Didymus
Topic Starter
Berichten: 2061

#68 , 14 mar 2017 17:12

De eigenaars stellen dat er wel degelijk een verdieping bemeubeld is.

Hoe kan de politie dat eigenlijk weten? Veel meer dan door het raam turen hebben ze toch niet kunnen doen zonder huiszoekingsbevel...
"sowieso" schrijf je zo.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#69 , 14 mar 2017 17:22

De eigenaars stellen dat er wel degelijk een verdieping bemeubeld is.

Hoe kan de politie dat eigenlijk weten? Veel meer dan door het raam turen hebben ze toch niet kunnen doen zonder huiszoekingsbevel...
Als krakers eerst het huis leeghalen dan mogen ze er dus blijven omdat het onbemeubeld is. Dus eerst stelen om woonrechten op te bouwen!!!
De verkorte rechtsprocedure voorgesteld door Scorpioen blijkt dan toch niet te werken....alleszins niet in deze opera buffa.

Dit lijkt gewoon op een kruistocht tegen het eigendomsrecht.
(La propriété c'est le vol - Proudhon anno 1840)
Laatst gewijzigd door asperger op 14 mar 2017 17:27, 3 keer totaal gewijzigd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

LeenW
Berichten: 12818

#70 , 14 mar 2017 17:22

De eigenaars stellen dat er wel degelijk een verdieping bemeubeld is.

Hoe kan de politie dat eigenlijk weten? Veel meer dan door het raam turen hebben ze toch niet kunnen doen zonder huiszoekingsbevel...
Mogelijk stemt de officieel ingediende klacht niet overeen met het verhaal dat de eigenaars in de media vertellen? Enfin ik weet het ook niet hoor, maar het verhaal begint echt wel raar te worden..

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#71 , 14 mar 2017 17:53

De verkorte rechtsprocedure voorgesteld door Scorpioen blijkt dan toch niet te werken....alleszins niet in deze opera buffa.
Werd deze procedure gebruikt?

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#72 , 14 mar 2017 18:09

De verkorte rechtsprocedure voorgesteld door Scorpioen blijkt dan toch niet te werken....alleszins niet in deze opera buffa.
Werd deze procedure gebruikt?
Volgens wat ik op nieuwswebsites lees wel.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#73 , 14 mar 2017 18:48

Vraag me af hoe die eerste huurders hun domicilie daar hebben kunnen plaatsen, er zijn geen meubels.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#74 , 14 mar 2017 18:53

Vraag me af hoe die eerste huurders hun domicilie daar hebben kunnen plaatsen, er zijn geen meubels.
Eigenaars beweren van wel en laten uitschijnen dat de krakers die hebben gestolen en verwijderd.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#75 , 14 mar 2017 18:55

De verkorte rechtsprocedure voorgesteld door Scorpioen blijkt dan toch niet te werken....alleszins niet in deze opera buffa.
Werd deze procedure gebruikt?
Volgens wat ik op nieuwswebsites lees wel.
Heb het ondertussen ook gezien en gehoord. Deze procedure kon dus wel degelijk gebruikt worden. Er is helemaal geen sprake van een lange en omslachtige procedure. De rechter heeft geoordeeld dat de bezetters nog 14 dagen krijgen om de woning te ontruimen. M.i. is het nog altijd beter de rechter te laten oordelen dan de politie te laten beslissen of er moet ontruimd worden.

Terug naar “Actuele Thema's”