Nieuwe regeling rijexamen

Verama
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Nieuwe regeling rijexamen

#1 , 01 mar 2017 19:30

Ik ben een jongen van 18 jaar. Op mijn 17de behaalde ik mijn theoretisch rijbewijs zonder er nog enige zekerheid was over een nieuwe regeling van zowel het theoretisch als praktisch rijexamen. Ik behaalde mijn theoretisch rijbewijs zonder problemen nadat ik lessen had genomen op school. Nadien hebben mijn ouders mij goed begeleid bij het aanleren van de praktische vaardigheden, en dat doen ze nog steeds. Ik heb ook 6 uur rijles genomen bij VAB-rijschool. Op het nieuws wordt nu gezegd dat zo goed als alle plaatsen om een praktisch rijexamen af te leggen volzet zijn. Een normale reactie van de betrokkenen.

Maar hier kom ik tot mijn vraag. Is het zomaar mogelijk om mensen die voor de vastlegging van de nieuwe regeling hun theoretisch hebben afgelegd (en dus ook betaald) te verplichten zich bij het tweede deel van rijexamen (praktisch) aan de nieuwe regeling te houden? Dit is toch een vorm van bedrog? Mensen die bij de oude regeling, zonder enige zekerheid met of er een nieuwe regeling komt, leggen hun theoretisch toch af met de intentie om ook het praktische volgens de oude regeling af te leggen? Om hier nu een voorbeeld bij aan te halen, louter om te verduidelijken: Als men zegt dat men naar ronde 2 mag als men ronde 1 succesvol afrond, kan men dan na ronde 1 de spelregels nog veranderen?

Alvast bedankt voor jullie mening en advies!

Groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 mar 2017 20:04

Sorry man, maar een bestuurder als hij zijn examen doet word veronderstelt in alle weer en in alle andere mogelijkheden te kunnen rijden, dus hier is niks van bedrog, je moet alles kunnen eer je op de baan komt.

Geloof me vrij er rijden veel mensen rond die niet een rijbewijs verdienen !

P.S ik rijd van 1963 veel km, en heb ooit nog rijlessen gevold om rijles te mogen geven.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12825

#3 , 01 mar 2017 23:51

U moet slagen voor een praktisch examen, dat is de voorwaarde. Hoe streng men dat examen maakt, is van geen belang.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”