Onverwacht politiebezoek naar aanleiding van post op forum

AfricanLover
Topic Starter
Berichten: 80

Onverwacht politiebezoek naar aanleiding van post op forum

#1 , 23 dec 2016 16:35

Naar aanleiding van wat ik las in een andere topic (viewtopic.php?f=51&t=77244) vraag ik me iets af.

Een paar maanden terug plaatste ik op dit forum een paar zwartgallige berichten. Ik zat er op dat moment zwaar door gezien de omstandigheden.

Een dag of 2 na mijn laatste post stonden er ineens 2 agenten aan mijn deur.

Ze kwamen controleren of alles in orde was, of er nog steeds zwarte gedachten waren.

Als enkel het parket een ip-adres aan een privépersoon kan linken. Hoe zijn die agenten dan tot bij mij geraakt?

Heeft een bezorgde moderator mogelijks een melding gemaakt bij de politie, of..?

Het is zeker geen klacht, maar vraag me dit toch af. :-)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
webmaster
Beheerder
Berichten: 1146

#2 , 24 dec 2016 00:19

Ik kan u verzekeren dat er geen persoonlijke gegevens door ons aan de politie werden overgemaakt.
Wat ik niet kan verzekeren is dat een goed menende ziel misschien bepaalde (publieke) info uit uw berichten combineerde en heeft overgemaakt aan de bevoegde diensten.

sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#3 , 24 dec 2016 10:05

Een agent krijgt opdracht van het parket om iets te onderzoeken.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Reclame

AfricanLover
Topic Starter
Berichten: 80

#4 , 24 dec 2016 13:14

Het kan in principe ook mijn huisdokter geweest zijn...

Ik vraag me gewoon af of mijn digitale verkeer op dat moment in het oog werd gehouden. Ik was iets er voor op verhoor geweest wegens een mogelijk zedenfeit.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#5 , 24 dec 2016 13:18

Lopend onderzoek van het Parket.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

AfricanLover
Topic Starter
Berichten: 80

#6 , 24 dec 2016 13:29

Mja...

Ik had begrepen dat een dergelijk onderzoek altijd geheim diende te zijn.

Als ze in het kader van een onderzoek gewone agenten naar je afsturen vanwege wat zwartgallige berichten...

Terug naar “Actuele Thema's”