Regeling inzake huis verkoop na lening bank?

bnjmnA
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Regeling inzake huis verkoop na lening bank?

#1 , 11 dec 2016 10:55

Is het mogelijk om een huis te kopen op lening om dan stante pede te verkopen als particulier?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2016 11:05

Dit kan op voorwaarde dat je ook bij de notaris de lening terug betaald, waarom zou men dit doen, dit kost een pak centen, zoals notariskosten, lening kosten zoals herbelegging en op de meerwaarde zal je ook belast worden.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bosprocureur
Berichten: 6853

#3 , 11 dec 2016 18:02

Moet inderdaad kunnen.

Een vier of vijf jaar geleden heb ik het weten gebeuren dat een verouderd villaatje verkocht werd in maart, en eind juni opnieuw verkocht werd , tegen 135 % van de eerste verkoopprijs. Kort daarop stond er een affiche met aankondiging dat er een appartementsblok op kwam.....

Natuurlijk word je daarop belast, maar ik dank dat de baten de lasten serieus overschrijden. Het leven is aan de rappen, zeggen ze toch?

Tussen haakjes, ik vond dit in een lijst met vergelijkingspunten ivm een waardebepaling van een eigendom een paar honderd meter verder...

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”