bombardering door belgische F16 van Hassadjek in Aleppo

gebruiker
Topic Starter
Berichten: 713
Locatie: Aalst

bombardering door belgische F16 van Hassadjek in Aleppo

#1 , 20 okt 2016 15:09

Het politiek systeem in dit land bewijst nogmaals hoe zij handelen als ze geconfronteerd worden met hun handelen.

Terwijl de regering in het parlement blijft zeggen dat het 'leugenachtige' beweringen zijn, is het toch bekend dat er sprake was van Russische kant van 'data recorders', maw opname van wat plaats vond? Hoe dom en arrogant is dit politiek systeem?

Ondertussen werd gemeld dat de Belgische regering de bewijzen hiervan doorkrijgen doch blijft deze regering het parlement en de bevolking voorliegen.

Mijn vraag is het volgende : welke verantwoordelijkheid dragen de regeringsleden voor de gevolgen van bombardementen uitgevoerd in Syrië, waar geen enkele beslissing tegenover staat vanuit de UNO? Met de verzwarende omstandigheid dat er burgerslachtoffers vallen?

België en een reeks andere landen, de VS voorop, blijven verwijzen naar 'misdaden tegen de menselijkheid' begaan in Aleppo. Welke gevolgen heeft de dood van burgers in Hassadjek, Syrië?

De Belgische F16 zijn opgestegen vanuit de Muwaffaq Salti Airbase in Jordanië, hebben 2 uur later om 00:35 hun bombardement in Hassadjek uitgevoerd en zijn bijgetankt nadien door de US KC-135 tanker in de Deir ez-Zor area.

Een tweede refueling gebeurde een uur later en deze F16s gingen verder met vluchten over Azaz in noordwest Syria en hebben om 4:25 het Syrische luchtruim verlaten.

Waar waren de 6 belgische vliegtuigen volgens ons politiek systeem, die reeds in het verleden bewezen onbetrouwbaar te zijn?
Laatst gewijzigd door gebruiker op 20 okt 2016 15:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 20 okt 2016 15:16

Gaan we de Russen nu al blindelings vertrouwen?

gebruiker
Topic Starter
Berichten: 713
Locatie: Aalst

#3 , 20 okt 2016 15:21

Gaan we de Russen nu al blindelings vertrouwen?
Blindelings? Wat doe je met data opnamen die deze vluchten via radar weergeven voor de volle 6 uur? Elk vliegtuig heeft een uniek en identificeerbare handtekening!

Denk je dat de Russen zo dom zijn na de bombardementen van de VS over het Syrische leger ( en de beschuldigingen naar de Russen toe in Aleppo)? Denk je echt dat ze sindsdien er niet voor zorgen dat ALLES gedocumenteerd is met opnamen?

Mijn vraag blijft open over de misdaden tegen de menselijkheid en de verantwoordelijkheden ervoor!
Laatst gewijzigd door gebruiker op 20 okt 2016 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2016 15:27

Ik denk dat dit forum niet echt geschikt is voor dit soort discussies. Ik denk niet dat de Belgische wetgeving veel invloed heeft op deze zaak. Ik denk dat je je best wend tot "internationaalrechtforum.com" of iets in die zin? politics.be zal u ook graag zien komen...

Verder is "beweren dat er bewijzen zijn" nog altijd niet hetzelfde als "er zijn bewijzen"...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

gebruiker
Topic Starter
Berichten: 713
Locatie: Aalst

#5 , 20 okt 2016 15:30

Ik denk dat dit forum niet echt geschikt is voor dit soort discussies. Ik denk niet dat de Belgische wetgeving veel invloed heeft op deze zaak. Ik denk dat je je best wend tot "internationaalrechtforum.com" of iets in die zin? politics.be zal u ook graag zien komen..

Verder is "beweren dat er bewijzen zijn" nog altijd niet hetzelfde als "er zijn bewijzen"....
Met de hoofden blijven in het zand te steken als we terug maar geconfronteerd worden met de ge'volgen van het handelen van het heersend politiek systeem, en hun leugens erover, kan dit politiek systeem blijven wegkomen met hun handelen.

Wat je verwijzen naar beweringen betreft, kan ik verwijzen naar sprekers daarjuist in het belgisch parlement die verklaarden dat de russische ambassadeur deze bewijzen ondertussen overmaakte! Maar geen probleem, die sprekers verklaarden expliciet dat ze ondanks deze bewijzen de belgische regering blijven sten-unen in alles, inclusief de gevolgen van burgerslachtoffers dus.
Laatst gewijzigd door gebruiker op 20 okt 2016 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Al wat nodig is om het kwaad te laten triomferen, is dat goede mensen niets doen (Edmund Burke)

LeenW
Berichten: 12813

#6 , 20 okt 2016 15:34

Gaan we de Russen nu al blindelings vertrouwen?
Blindelings? Wat doe je met data opnamen die deze vluchten via radar weergeven voor de volle 6 uur? Elk vliegtuig heeft een uniek en identificeerbare handtekening!

Denk je dat de Russen zo dom zijn na de bombardementen van de VS over het Syrische leger ( en de beschuldigingen naar de Russen toe in Aleppo)? Denk je echt dat ze sindsdien er niet voor zorgen dat ALLES gedocumenteerd is met opnamen?

Mijn vraag blijft open over de misdaden tegen de menselijkheid en de verantwoordelijkheden ervoor!
Het blijft een claim van de Russen die voorlopig nog niet via bewijs hard is gemaakt.

Voor een eventuele schuldvraag zal het richting Internationaal Strafhof in Den Haag gaan, wat naar mening iets is dat te ver gaat voor dit forum. De paar advocaten die hier zitten, gaan daar nog nooit mee te maken gehad hebben.

Daarboven lijkt TS er een politieke i.p.v. een juridische discussie van te willen maken, daar zijn andere fora beter geschikt voor.

Terug naar “Actuele Thema's”