Gerechtelijke stage

E_wout
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Gerechtelijke stage

#1 , 08 sep 2016 09:41

In het Belgisch staatsblad van 5 september werd de aankondiging voor het examen van gerechtelijke stage gepubliceerd. Hoewel ik reeds een kleine 10 jaar actief ben in het werkveld als jurist (Vlaamse en Lokale overheid) blijft de magistratuur een grote aantrekkingskracht uitoefenen. In die mate dat ik overweeg om toch eens deel te nemen aan het examen en een ommezwaai te doen in mijn professionele leven.

Problematisch is wel dat de info , terug te vinden op het net, vrij beperkt is. Iemand hier toevallig wat meer zicht op de dergelijke stage?


- de inschrijvingen kunnen tot 5 oktober geplaatst worden, nog wat tijd dus om het eens te laten bezinken, maar wanneer wordt het schriftelijk gedeelte dan ingepland? is dit nog in 2016 of eerder begin of voorjaar 2017?
- hoe voorbereiden op dergelijk examen? Zelf actief op zoek gaan naar info, of zijn er "opfrissingscursussen". Na een kleine 10 jaar administratief en publiek recht zit het burgerlijk en gerechtelijk recht wat "ver" en is dit herleid tot de basis, en dan zijn we nog in een eufemistische bui.
- wat qua verloning? Ik zou moeten inbinden, wat op zich niet dramatisch is, maar ik heb wel een huis af te betalen en kinderen te onderhouden dus
een veredelde onkostenvergoeding wordt moeilijk om dragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
voorbijganger2
Berichten: 1
Juridisch actief: Ja

#2 , 18 nov 2017 15:04

en ben je er na een jaar al wijzer uit geworden? Ik kan momenteel online ook niks terugvinden

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”