Aanklacht Politie Gent

florianb
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Aanklacht Politie Gent

#1 , 25 aug 2016 12:25

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum maar naar aanleiding van mijn komende examen inleiding Recht aan de Universiteit van Gent, heb ik toch nog een aantal vragen. Tijdens het examen moeten we een actueel thema bespreken door de "juridische bril" dit wil zeggen beargumenteren of het publiek-privaatrecht is, mogelijke gevolgen etc. .

Nu had ik dit graag gedaan over het feit dat de familie van de man die twee weken geleden door de politie neergeschoten werd in de Vlaanderenstraat in Gent, een klacht tegen de desbetreffende politieagent(en) wil indienen.
Ik vraag mij af of dit in de categorie publiek of privaatrecht behoort, en hoe deze procedure (aanklagen-comité P etc. ) verder verloopt.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Alvast bedankt!
Florian

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 25 aug 2016 12:32

dit is geen huiswerk/examenforum. Als u een gerichte vraag heeft nadat u aangetoond heeft dat u al wat moeite hebt gedaan, dan zou ik dit hier nog laten staan, maar het is niet de bedoeling dat anderen uw werk doen.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”