Valse mondelinge , telefonische aangifte bij de politie.

haflinger
Topic Starter
Berichten: 29

Valse mondelinge , telefonische aangifte bij de politie.

#1 , 08 aug 2016 16:24

Vrijdag 05 augustus 2016 omstreeks 13.30 uur stond er plots politie aan mijn deur. Mijn buurman , die juist naast mij woont, had juist naar de politie gebeld met de melding dat ik vanop mijn eigendom zijn doen en laten filmde met een camera(tje). We wonen beiden in een open bebouwing op een verkaveling van 8 huizen.

Zonder dat hij ook maar een getekende klacht had ingediend bij de politie kwamen twee agenten van de politiezone bij mij thuis kijken en zoeken naar een camera. Ze hadden eerst aangebeld bij mijn gebuur maar daar was niemand thuis. Hij had blijkbaar getelefoneerd van ergens anders, ik vermoed vanop zijn werk. Na aangebeld te hebben mijn gebuur , zijn ze onmiddellijk bij mij gekomen. Ik was buiten aan het werk.

Ik heb aan mijn tuinhuis twee zonnepaneeltjes hangen van 11 op 7 cm, deze laden twee lampen op die in het tuinhuis hangen. Op de eerste verdieping van onze woonst hangt hetzelfde zonnepaneeltje dat gericht is naar de zon en dit hangt aan het raam waar een muggengaas inzit en dit zonnepaneeltje is gericht op het huis van mijn buurman.

Ik heb de tussenkomende agenten alle drie de zonnepaneeltjes laten zien , ik ben zelfs met hen op de kamer gegaan op de eerste verdieping waar dit zonnepaneeltje van 11 op 7 cm achter het muggengaas hangt. Vanop mijn buurman zijn eigendom kan men zeer goed dit paneeltje zien zitten achter het muggengaas. Er loopt uiteraard een draad naar de lamp die opgeladen wordt en deze zal ook wel zichtbaar zijn vanop zijn eigendom. De inspecteurs hebben uiteraard geen camera(s) gevonden.

Kan ik tegen mijn buurman een klacht indienen ? Maar ik weet niet goed welke strafrechterlijke inbreuk ik hem ten laste kan leggen . Ik dacht aan "lasterlijke aangifte " maar wat googelen leert mij dat dit schriftelijk bij een bevoegde overheid moet gebeuren terwijl hij alleen naar de politie getelefoneerd heeft.

Er wordt door de politie zomaar onmiddellijk gereageerd op een telefoon zonder eerst een officiële klacht in handen te hebben, want bij mijn buurman was er zelfs niemand thuis toen ze bij geweest zijn op 05 augustus 2016 omstreeks 13.30 uur.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 08 aug 2016 22:43

Maar ik weet niet goed welke strafrechterlijke inbreuk ik hem ten laste kan leggen .

Geen. Waarschijnlijk dacht hij dat de zonnepaneeltjes camera's waren en is de politie poolshoogte komen nemen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

giserke
Berichten: 2434

#3 , 08 aug 2016 22:55

Om te beginnen zonder dwangbevel van de rechtbank geen politie binnen laten om even te kijken.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”