Toewijzing bijslagtrekkende via de arbeidsrechtbank

Jabbe
Topic Starter
Berichten: 586

Toewijzing bijslagtrekkende via de arbeidsrechtbank

#1 , 08 jul 2016 12:31

Vonnis van de arbeidsrechtbank te Gent (afdeling Brugge) van 27 april 2016 (D.D.Q. t ./ K32, AR 15/1470/A)

De arbeidsrechtbank verklaart zich materieel onbevoegd om uitspraak te doen over de vordering van de eiser om zelf de kinderbijslag te ontvangen.
De rechtbank oordeelt met name dat betwistingen met betrekking tot de aanwijzing van de bijslagtrekkende sinds 1 september 2014 tot de bevoegdheid van de familierechtbank behoren. Volgens de rechtbank blijkt dit niet alleen uit artikel 69, §§1 en 3 van de Algemene Kinderbijslagwet, maar ook uit artikel 572bis, 8° en 14° van het Gerechtelijk Wetboek.
De rechtbank beslist de zaak door te verwijzen naar de bevoegde rechtbank van eerste aanleg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 08 jul 2016 14:28

Waarover gaat dit? Voor een vreemde op JF zegt dit NIETS. Waarom niet verdergaan op uw reeds gestelde vraag vroeger in dit Forum?

Jabbe
Topic Starter
Berichten: 586

#3 , 13 jul 2016 14:09

Mijn fout. Ik las het artikel bij Famipedia en vroeg me af hoe het komt dat men nog steeds verzoeken indient bij de arbeidsrechtbank voor zaken waar zij niet langer bevoegd zijn terwijl de familierechtbanken reeds enige tijd bestaan?

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”