Misbruik

Tedybeertje 1207
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Misbruik

#1 , 25 apr 2016 22:30

:twisted:
Hallo ..
Ik heb namelijk een vriend die meerderjarig is.
Maar hij werdt namelijk opgegroeid in een pleeggezin zijn moeder is overleden en zijn vader kon het niet financiële.
Maar er zijn enkele zaken uitgekomen de afgelopen jaren
Namelijk er wordt een bedrag jaarlijks tussen de 680-850 overgestord naar zen pleegmoeder omdat de pleegmoeder budgetbeheerster is.
De pleegmoeder koopt zaken aan waar men vriend niks van weet of dingen die hij niet nodig heeft.
Vraagt men vriend dan iets noodzakelijk is er een volledige discussies dit gaat over domme dingen wasrek, onderbroeken ,...
Er is namelijk altijd ruzie en men vriend mag niks op financiële vlak zien

Zelf verbergen ze ook volgens ons veel over geld en houden ze achter er word namelijk leugens verteld over aankopen
Ik weet niet van waar dit komt
Het kost €30 terwijl een 2de partij me verteld €50
Enzovoort ,...

Zelf hebben enkel diensten en instanties afgelopen niemand kan of wil helpen met dat de pleegvader vrederechter is.

Zelf wordt er hiervan misbruik gemaakt.
Men vriend voelt zich hier niet goed bij weten dat je financiële nooit moeilijk hebt gehad nooit schulden of geldproblemen,...

Zelf heeft hij al enkele keren gevraagd voor de toekomst maar beide pleegouders draaien rond de pot

Zou er namelijk iemand kunnen helpen of tips geven a.u.b.
Wij zijn ten einde raad

Zoveel vragen zonder antwoord

Is deze adoptie gebeurd voor het geld ?
Extra kindergeld aangezien ze hem handicap verklaard hebben

Ze willen medicatie voorschrijven waar hij suf van wordt die hij volledig niet nodig heeft ,...

Als wij trouwen wordt die spaarrekening dan naar men vriend toegewezen ?

Wat zij' de beste stappen of de beste dienst?

,...
Alle informatie is volledig welkom hoe meer we weten hoe positiever voor ons

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mjers
Berichten: 1788

#2 , 26 apr 2016 08:42

Hoe oud is je vriend?
Woont u vriend bij z'n pleegmoeder?
Welke diensten bied die pleegmoeder aan?
Welke medicatie is dit?
Heeft uw vriend een eigen inkomen?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 apr 2016 09:33

Pleegouders moeten zich niet verantwoorden naar pleegkinderen toe, net zoals "gewone" ouders zich niet moeten verantwoorden naar hun kinderen, wat financiën betreft.

Langs de andere kant is uw vriend meerderjarig: niets belet hem om zelf zijn eigen bankzaken te regelen en beheren (eigen spaar- en bankrekening waar enkel hij aan kan, etc...).

Dat bedrag dat aan de pleegmoeder gestort wordt, van waar komt dit? Wie stort dit en waarvoor moet dit dienen? Waarom denk je dat dit geld aan uw vriend toekomt? Is dit niet gewoon het kindergeld waar je het over hebt?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 26 apr 2016 10:07

Extra kindergeld aangezien ze hem handicap verklaard hebben
Waarschijnlijk is hij verlengd minderjarig.

Terug naar “Actuele Thema's”