Dit is hoe bouwvakkers koppige chauffeurs aanpakken

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Dit is hoe bouwvakkers koppige chauffeurs aanpakken

#16 , 16 feb 2015 09:28

Idem voor de borden "wegdek in slechte staat". Je wordt verwittigd dat je je rijgedrag moet aanpassen, doe je dit niet, heeft dit gevolgen voor jou.
Ik zie het verschil niet met deze situatie: er wordt gemeld dat de omliggende parking gaat verdwijnen en dat de eigenaar zijn "parkeergedrag" moet aanpassen. Hij heeft dit niet gedaan en dat heeft dus gevolgen.

'k Zou echt wel eens willen weten hoe deze concrete situatie afgelopen is. Iemand die er wat research wil naar doen? ;-)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
RoyalFlush
Berichten: 102

#17 , 17 feb 2015 20:56

Het is niet de bedoeling om dit topic te vervuilen, echter wat als je je wagen parkeert op de openbare weg (vb voor je huis) en je 4 weken op vakantie gaat. Tijdens jouw afwezigheid worden borden neergezet van wegenwerken en/of container/verhuisperikelen van buren.
Moet er dan iemand bereikbaar zijn om je wagen te verplaatsen? Kan/mag die wagen gesleept worden op je kosten.
Maw, welke stappen moet je ondernemen als je 4 weken afwezig bent ivm parkeren van je wagen op de openbare weg, of openbare parking (ziekenhuisopname/vertrek buitenland,....) ?
Goeie vraag. Waar ik woon is het de gewoonte parkeerverboden de avond voor hun ingang te plaatsen. Dan moet je maar de pech hebben om net dan 2 dagen weg te zijn.

Turaki
Berichten: 6870

#18 , 17 feb 2015 23:20

Het is niet de bedoeling om dit topic te vervuilen, echter wat als je je wagen parkeert op de openbare weg (vb voor je huis) en je 4 weken op vakantie gaat. Tijdens jouw afwezigheid worden borden neergezet van wegenwerken en/of container/verhuisperikelen van buren.
Moet er dan iemand bereikbaar zijn om je wagen te verplaatsen? Kan/mag die wagen gesleept worden op je kosten.
Maw, welke stappen moet je ondernemen als je 4 weken afwezig bent ivm parkeren van je wagen op de openbare weg, of openbare parking (ziekenhuisopname/vertrek buitenland,....) ?
Goeie vraag. Waar ik woon is het de gewoonte parkeerverboden de avond voor hun ingang te plaatsen. Dan moet je maar de pech hebben om net dan 2 dagen weg te zijn.
Dan takelen ze indien nodig, maar op kosten van de opdrachtgever (als u niet de pech heeft dat uw nummerplaat niet op de lijst staat, waarop alle voertuigen moeten staan die er geparkeerd staan op het moment van het plaatsen van de borden).

Reclame

Turaki
Berichten: 6870

#19 , 17 feb 2015 23:39

Idem voor de borden "wegdek in slechte staat". Je wordt verwittigd dat je je rijgedrag moet aanpassen, doe je dit niet, heeft dit gevolgen voor jou.
Ik zie het verschil niet met deze situatie: er wordt gemeld dat de omliggende parking gaat verdwijnen en dat de eigenaar zijn "parkeergedrag" moet aanpassen. Hij heeft dit niet gedaan en dat heeft dus gevolgen.
Kijk, de openbare weg (en de wegcode) en aansprakelijkheid (en het BW) zijn 2 verschillende zaken, en hoewel in bepaalde situaties wel gelijkenissen kunnen zijn, kan de toepassing van de wetgeving andere gevolgen hebben. Om terug te komen op de borden "wegdek in slechte staat", de weggebruiker kan de wegbeheerder perfect aansprakelijk stellen voor schade volgens het BW, maar de wegbeheerder zal dan verwijzen naar de wegcode en stellen dat de schade het gevolg is van het overtreden hiervan, nl de rijstijl niet aanpassen. Voor de parking in deze situatie is er echter geen andere wetgeving waar de aannemer naar kan verwijzen die de eigenaar van de wagen zou overtreden hebben (en neen, de wegcode ook niet, op het moment dat de parking een werf wordt, is deze niet meer toegankelijk, en is de wegcode niet meer van toepassing).

Terug naar “Actuele Thema's”