Indexsprong op Vlaams/federaal niveau

BrechtS
Berichten: 463

Re: Indexsprong op Vlaams/federaal niveau

#16 , 01 jan 2015 12:24

JPV, eerst en vooral was er geen weigering van de ouders. De ouders hadden zich vergist en dachten dat het over een andere vaccinatie ging die de jongen al had gehad. Door die vergissing hadden ze gezegd dat hij geen spuitje ging krijgen, maar zwart op wit stond er dus wel degelijk dat die ouders toestemming hadden gegeven en hij dus een spuitje moest krijgen. Met onder dwang bedoelde ik dat de leerkracht er naast bleef zitten en dreigde om zijn ouders te informeren dat hij niet heeft meegewerkt. Dat is voor een kind in het lager een zekere dwang, maar volgens mij niet iets dat plots het vaccineren zou verbieden (moest je nu zeggen dat ze hem heeft moeten vasthouden in een houtgreep zou ik wel begrijpen dat dat niet direct past bij een CLB onderzoek).

Wat ik zei over dat de fusie de problemen de problem van het bestuur niet zouden oplossen heeft inderdaad niets met de besparingen te maken, maar met de kwaliteit van het CLB welke men toch mag hopen dat die enkel verbeterd.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Actuele Thema's”