Nederlandse Parkeerboetes

veritas_aequitas
Topic Starter
Berichten: 3

Nederlandse Parkeerboetes

#1 , 11 sep 2014 16:17

Beste,

Dit jaar heb ik in Eindhoven Nederland een parkeerboete gekregen voor het "foutief" te parkeren ondanks dat ik betaald had ( stond met 1 band op het gras ). Los daarvan hoorde ik in het nieuws dat Nederland dit niet mag. Nu ben ik even verontwaardigd als DIV hoe het CJIB aan mijn gegevens zijn gekomen om alsnog een boete op te sturen. Ik heb deze boete na veel discussie betaald. Nu met de informatie van afgelopen dagen in het nieuws vraag ik mij af of ik mijn betaalde boete kan terugvorderen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38599

#2 , 11 sep 2014 16:19

Welke informatie?

veritas_aequitas
Topic Starter
Berichten: 3

#3 , 11 sep 2014 16:25

informatie bedoelt zijnde , wat de media hier allemaal omtrent heeft verteld dat ondermeer het uitwisselen van gegevens aan Nederland nog niet goedgekeurd zou zijn door het parlement.

Reclame

Skoldt
Berichten: 159

#4 , 11 sep 2014 16:29

http://www.demorgen.be/dm/nl/990/Buiten ... gaal.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#5 , 11 sep 2014 16:32

Wie heeft de boete uitgeschreven? Politie of parkeerwachter. Politie kan nl WEL wettelijk aan uw adresgegevens.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#6 , 11 sep 2014 16:32

Wie heeft de boete uitgeschreven? Politie of parkeerwachter. Politie kan nl WEL wettelijk aan uw adresgegevens.

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 11 sep 2014 16:37

Als dat waar is .... maar een betaalde boete terugvorderen..... ???
Ook opletten als u nog in Nederland moet zijn als u in hun systeem staat als wanbetaler is het 'boter bij de vis'.

veritas_aequitas
Topic Starter
Berichten: 3

#8 , 11 sep 2014 18:46

Weet niet of het politie of parkeerwachter was. Op het papier dat tussen mijn ruit stak staat geschreven. Ik, Ambtenaar, zag/hoorde dat op de genoemde datum,tijdstip,plaats door betrokkene met het omschreven voertuig volgende gedraging/overtreding wer verricht. Op een parkeergelegenheid op een andere dan de aangegeven wijze, als bestuurder een voertuig parkeren.

Turaki
Berichten: 6870

#9 , 11 sep 2014 18:52

Denk dat niet-betalen weinig uithaalt. Verjaring in Nederland is 5 jaar, en het zal niet zo lang duren voor de nodige akkoorden en wetgeving in orde zal zijn. In het beste geval kan u uitstel krijgen, meer niet.

Chaccamacca

#10 , 12 sep 2014 10:45

Is in het nieuws geweest, is niet wettelijk.

Franciscus
Berichten: 38599

#11 , 12 sep 2014 12:06

Als het een gedepenaliseerde overtreding is ( zoals het tijdsgebonden parkeren in België) is de verjaringsperiode vermoedelijk 10 jaar.
Veritas Aequitas stel de vraag eens op http://www.rechtenforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Actuele Thema's”