Recht op privacy

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: Recht op privacy

#16 , 06 aug 2014 09:21

Mensen, ligt het aan mij en ben ik echt de enige die het recht op privacy bediscussiëren met argumenten uit WOII absurd vind? Waarom niet meteen ook de inquisitie erbij betrekken? Die zullen ook wel ergens het "recht op privacy" van hun slachtoffers geschonden hebben, hoor. Wat met het recht op privacy van de slaven uit het oude Egypte?

Sorry hoor, maar als je aan één van de overlevenden van de concentratiekampen zou vragen "vond je het niet erg dat uw recht op privacy zo geschonden werd?", zal deze persoon je antwoorden: "Heu... denk je nu echt dat dit onze grootste zorg was in die tijd? In wat voor wereld leef jij?" En gelijk heeft hij...

In onze westerse wereld (want dit is zowat het enige deel van de wereld waar de bevolking de luxe heeft zich zorgen te maken over "privacy", bij gebrek aan andere problemen), gaan persoonlijke gegevens echt niet gebruikt worden om een groep mensen op basis van religie, afkomst, geaardheid te stigmatiseren. Als dit zou gebeuren krijg je héél die westerse wereld over je heen, wees gerust.

Laat het ons de discussie misschien terug naar mee realistische "porblemen" brengen zoals inderdaad een globaal medisch dossier dat in handen van verzekeraars wel eens een ongewenst effect kan hebben...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#17 , 06 aug 2014 10:05

Tiens, De Duitsers verboden de organisatie in 41, omdat ze slechts 1 politieke partij duldden in Vlaanderen en dat was het VNV. Ze werden zelfs door de Duitsers weggezet als een bende marginalen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eenheidsbeweging-VNV

En als ze dan al de joden kenden, waarom organiseerden ze dan de massale registraties? De meerderheid van de Joden kun je niet herkennen aan hun kleding of waar ze wonen.
nergens heb ik gezegd dat ze al de joden kenden... dit was gewoon de gemakkelijkste manier om ze te vinden.

ganapathi tantre
Berichten: 453

#18 , 19 aug 2014 20:37

Mensen, ligt het aan mij en ben ik echt de enige die het recht op privacy bediscussiëren met argumenten uit WOII absurd vind? Waarom niet meteen ook de inquisitie erbij betrekken? Die zullen ook wel ergens het "recht op privacy" van hun slachtoffers geschonden hebben, hoor. Wat met het recht op privacy van de slaven uit het oude Egypte?

Sorry hoor, maar als je aan één van de overlevenden van de concentratiekampen zou vragen "vond je het niet erg dat uw recht op privacy zo geschonden werd?", zal deze persoon je antwoorden: "Heu... denk je nu echt dat dit onze grootste zorg was in die tijd? In wat voor wereld leef jij?" En gelijk heeft hij...

In onze westerse wereld (want dit is zowat het enige deel van de wereld waar de bevolking de luxe heeft zich zorgen te maken over "privacy", bij gebrek aan andere problemen), gaan persoonlijke gegevens echt niet gebruikt worden om een groep mensen op basis van religie, afkomst, geaardheid te stigmatiseren. Als dit zou gebeuren krijg je héél die westerse wereld over je heen, wees gerust.

Laat het ons de discussie misschien terug naar mee realistische "porblemen" brengen zoals inderdaad een globaal medisch dossier dat in handen van verzekeraars wel eens een ongewenst effect kan hebben...

Mbt dat probleem ben je in Nederland (en vermoedelijke/bijna zeker in de V.S.) al helemaal gejost gezien de private verzekeringssector nu ook al eigenaar is van hospitalen. Hier misschien nog niet maar dat zal niet meer zolang duren tenzij ze er een wet voor maken.
En hoe onrealistisch is het om te stellen dat bepaalde ziekenhuizen geen "afspraken" zouden maken met die verzekeraars. Recht op privacy blijft mijn inziens maar bestaan zolang er niemand aan verdient. Maar die tijd is voorbij.

Onze privacy is veel geld waard. Om die reden willen de facegoogles en twitterbooks van deze wereld zo snel mogelijk alle restricties uit de weg geruimd.
We staan al lang in ons hemd. Dokters krijgen nu al bonussen van verzekeraars als ze iemand weigeren werk- onbekwaam te verklaren. Gemeentes verkopen onze gegevens om de begroting te effenen ec etc etc. En voor de rest posten we graag op het internet wat die klootzelfstandige ons heeft geflikt
dat we die onsympathieke vrekkige afdelingschef aan een homobar zag maar hoooooweeee dat buurman bekent maakt dat jij met zijn vrouw hebt liggen rollebollen.
Waar begin je en waar eindig je

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”