ontslagen wegens medische reden recht op vergoeding ??

gunni
Topic Starter
Berichten: 1

ontslagen wegens medische reden recht op vergoeding ??

#1 , 06 jun 2014 11:23

geachte,

vandaag heb ik te horen gekregen dat ik wegens medische reden ga ontslagen worden(mijn herkenning als havenarbeider gaat ingetrokken worden)
dit na een arbeidsongeval met een rugletsel als gevolg.
volgens de bedrijfsarts kan ik geen enkele havenarbeid meer verrichten.
ik heb vandaag dus dit te horen gekregen en krijg 5 werkdagen om daar tegen in beroep te gaan.
nu ga ik hier niet tegen in beroep omdat ik te veel klachten heb en heel waarschijnlijk ander werk al heb gevonden als ik wat school ga volgen.
maar nu mijn vraag heb ik recht op een bepaalde vergoeding want men ontneemt me eigelijk mijn werk,en dit terwijl het ongeval aan de haven is gebeurd en goedgekeurd door de verzekering.
de prof dat me geopereerd heeft heeft ook een brief geschreven dat ik rugontlastend werk zou moeten doen nu maar aan de haven bestaat dit niet.
dus zou je toch denken dat daar een compensatie tegen over zou moeten staan niet ??

met vriendelijke groeten gunni

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jun 2014 17:11

geef je emailadres via privébericht zet er de nodige info bij stuur ik je vragen door naar de juiste persoon

het is wel erkenning en niet herkenning

bij mijn weten gaan ze niet rap over tot intrekking van erkenning wegens medische redenen , is er geen mogelijkheid tot dekman of markeur ?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

giserke
Berichten: 2434

#3 , 11 jun 2014 14:56

Graag verdere info hierover, want deze vraag interesseert me ook...

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”