Medisch attest bijzitter... maar zonder antwoord...

elwood
Topic Starter
Berichten: 2

Medisch attest bijzitter... maar zonder antwoord...

#1 , 23 mei 2014 19:11

Beste,
Ik stel mijn vraag op dit forum omdat ik op dit ogenblik niet goed weet waar ik nog terecht kan...
Ik werd dit jaar (voor het eerst) opgeroepen als bijzitter. Dat vind ik geen probleem - ik heb dan ook meteen bevestigd.
Vorige week echter heb ik mezelf, door een ongelukkige beweging, met een hernia opgezadeld. Meteen een medisch attest gekregen van mijn dokter - mijn echtgenoot is dat persoonlijk gaan afleveren op de rechtbank, met een begeleidende brief van mezelf waarin de omstandigheden beschreven werden (maandag 19/05 2014) Omdat ik echter niks hoorde van de rechtbank, belde ik deze morgen (vrijdag 23/05) dan maar zelf. Wat bleek - mijn medische attesten zijn blijkbaar 'verloren geraakt' - en ik kreeg de vraag kopies binnen te doen, voor de middag nog. Ik ben dan maar zelf, onder pijnstillers en met veel moeite, naar het gerechtsgebouw gesukkeld om de documenten nog op tijd te bezorgen (tja - mijn man was op zijn werk, ik heb bij alle buren aangebeld die ik ken, maar niemand thuis aangetroffen... ik had niet veel keus... :-/
Ik heb kopies van de brief in kwestie en de medische attesten persoonlijk afgegeven deze voormiddag - en gevraagd of ik bericht zou krijgen? Ja, verzekerden ze me - ten laatste deze namiddag...
Nu is het 19.00 u 's avonds en ik heb nog steeds niks gehoord... :-/
Iemand een idee wat ik moet doen?
Ik ben eigenlijk gewoon van plan zondag, zo goed en zo kwaad als ik kan, dan maar present te zijn in het stembureau, met (nog maar eens) kopietjes van de brief en de medische attesten... Praktisch is natuurlijk anders... En dat terwijl het voor mij écht niet de bedoeling is mij aan mijn plicht te onttrekken... :-/

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 23 mei 2014 21:51

je hoeft niet te gaan
uw attest is binnen.
heb je een ontvangstbewijs

elwood
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 23 mei 2014 21:54

Bedankt voor je antwoord, mava - ik heb echter geen ontvangstbewijs gekregen en eerlijk gezegd, daar ook niet aan gedacht om dat te vragen... - zowel mijn man niet, bij de eerste afgifte, als ikzelf niet, bij afgifte van de kopieën...
Ik neem aan dat ik in dat geval juridisch geen poot heb om op te staan als de documenten in kwestie een tweede keer verloren zijn geraakt - of gewoonweg niet op tijd verwerkt? :-/

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 24 mei 2014 01:25

Ik denk dat u het slachtoffer bent geworden van al de mensen met valse ziektebriefjes. Zeg nu zelf, een briefje met rugklachten is snel geschreven. Maar als uw zondag alles nog eens aan uw voorzitter bezorgt, denk ik wel dat deze u laat vertrekken en een vervanger aanstelt.

Terug naar “Actuele Thema's”