Kansspelen

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

Kansspelen

#1 , 15 mei 2014 13:56

Volgende week wordt officieel bekend gemaakt dat België eindelijk een "Belgische Poker Federatie" heeft.
Dit in samenwerking met de kansspelencommissie.
Nu is iedereen uit de pokerwereld super enthousiast over deze verandering... of toch iedereen die geloven dat ze nu echt kunnen gaan beginnen spelen in club en thuis voor geld.
Maar ik heb toch mijn bedenkingen.

De kansspelencommissie heeft toch enkel een raadgevende functie als ik het goed begrepen heb?
Dus is het niet omdat ze zeggen dat Belgische clubs die aangesloten zijn bij de BPF voor geld mogen spelen, dat dit ook effectief wettelijk is, niet?
Moet er voor zo'n aanpassing geen wetsverandering plaatsvinden???

Verder zouden ze ook beslist hebben dat iedere club en speler in de club aangesloten moet zijn bij deze federatie. Natuurlijk moeten de mensen hiervoor gaan betalen. Clubs die niet aangesloten zijn bij deze federatie zouden niet wettelijk in orde zijn en dus de wet overtreden.

Mijn vraag:
Is het dan effectief zoals de federatie het zegt ok om voor bijvoorbeeld 20€ buy in te spelen en dat enkel omdat men aangesloten is bij deze federatie en omdat de Belgische kansspelen commissie dit gezegd heeft?
Is het wettelijk om iets te legaliseren enkel omdat men betalend lid is van een federatie?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lightning

#2 , 15 mei 2014 14:04

...De kansspelencommissie heeft toch enkel een raadgevende functie als ik het goed begrepen heb?...
Dat hebt u niet goed begrepen.
Voor de rol van de kansspelcommissie zie http://justitie.belgium.be/nl/overheids ... commissie/" onclick="window.open(this.href);return false;
en hun officiële website http://www.gamingcommission.fgov.be/ope ... b_nl/home/" onclick="window.open(this.href);return false;

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#3 , 16 mei 2014 07:13

Ik blijf bij dezelfde conslussie. Ze geven raad en advies maar kunnen dus geen wetten zelf aanpassen en goedkeuren.
Ze geven vergunningen voor de uitzonderingen en al de rest is verboden.

Dus zolang de wet op kansspelen niet aangepast is, is geen enkel federatie eigenlijk wettelijk beschermd of toch? Er moet toch een aanpassing gebeuren in het staatsblad waarin staat dat er een nieuwe soort vergunning is voor vzw die recreatieve poker organiseren?

Of kan de kansspelencommitie zomaar beslissen dat X, Y of Z vanaf heden een vergunning krijgen zonder dat er iets moet verschijnen in het staatsblad?

Reclame

The_Muffinman
Berichten: 2

#4 , 22 mei 2014 01:41

Dan weet de kansspelencommissie zelf niet wat hun functie is want de mail die ik ontvangen heb was rechtstreeks van hun.
Maar het is misschien inderdaad beter te zwijgen erover dus bedankt voor het verwijderen van mijn reacties. (en dat bedoel ik niet sarcastisch)

Terug naar “Actuele Thema's”