Bejaard koppel veroordeelt wegens pesterijen.

Vandebos
Topic Starter
Berichten: 16087

Bejaard koppel veroordeelt wegens pesterijen.

#1 , 06 mei 2014 12:14

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140506_01093989" onclick="window.open(this.href);return false;

Bejaard koppel veroordeeld na ‘terroriseren’ van buren


Een bejaard koppel uit Ninove is door de rechter veroordeeld tot een voorwaardelijke celstraf van drie maanden voor jarenlange pesterijen van hun buren. Zo goed als een volledige straat had het koppel voor de rechtbank gesleept. ‘Ze terroriseren onze straat, onze kinderen zijn bang’, klonk het bij de slachtoffers.

Zelden gezien in de rechtbank. Acht gezinnen – een zo goed als volledige straat – stonden voor de rechter van Dendermonde om hun bejaarde buren aan te klagen wegens ‘jarenlange pesterijen’. ‘Die twee terroriseren onze straat al tien jaar’, zegt Jurgen Van Buggenhout (39). ‘Ze belden zelfs al eens naar de politie omdat ik zogezegd mijn kinderen mishandel.’

Zowat de hele Hector Plancquartstraat in Ninove ligt al meer dan tien jaar in ruzie met één koppel tachtigers. Acht gezinnen daagden hen voor de rechter. ‘Ze hebben een hekel aan kinderen’, zeggen ze in koor. De ‘hekel’ vertaalt zich volgens de buren al jaren in een ‘waslijst van pesterijen’. ‘Ze roepen de kinderen na als ze over het trottoir voor hun deur durven te stappen of fietsen’, zegt Barbara. ‘Meneer achtervolgde er al eens een paar met zijn riek. En mevrouw probeert ze te verjagen door met een vuilblik op een emmer te slaan. Ik weet dat kinderen al eens lawaai maken, maar daarvoor moet je ze toch niet achtervolgen? Soms komen ze hier bibberend binnen. Ze zijn bang, ja.’

Ook bij de kinderen van de rechtstreekse buur zat de schrik er blijkbaar in. ‘Ze durven zelfs met moeite nog in onze tuin te spelen’, zegt Jurgen Van Buggenhout. ‘De champetter – zo noemen we hem omdat hij vroeger rijkswachter was – en zijn vrouw roepen dat onze kinderen apen zijn. Maar ook ons laten ze niet met rust.’

De rechter gaf de buurt gelijk. ‘De klachten van de buren waren ernstig. Het koppel verhinderde de buren om een normaal leven te leiden. Er was geen uitlokking, dus het koppel was in fout. Ze hadden bovendien moeten weten dat hun handelingen hinder veroorzaakten’, klonk het in de rechtszaal.

Het koppel werd veroordeeld tot een celstraf van drie maanden met uitstel gekregen en een geldboete van 600 euro met uitstel. Ze moeten alle burgerlijke partijen ook 250 euro per persoon betalen.

Deze zaak werd hier een klein jaar geleden besproken door één of meerdere van de gezinnen die uiteindelijk een klacht hebben ingediend...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
giserke
Berichten: 2434

#2 , 06 mei 2014 14:34

Interessant zou zijn om de besluiten eens te kunnen lezen. Dit om te zien op welke manier hun advocaten de bewijzen hebben opgebouwd.

Turaki
Berichten: 6870

#3 , 06 mei 2014 14:35

Deze zaak werd hier een klein jaar geleden besproken door één of meerdere van de gezinnen die uiteindelijk een klacht hebben ingediend...
Kan je ook hier een link plaatsen naar de betreffende thread?

Reclame

Vandebos
Topic Starter
Berichten: 16087

#4 , 06 mei 2014 19:57

Turaki ik ben er al enige tijd naar op zoek... Misschien dat Franciscus de thread kan terugvinden, hij was hier geruime tijd mee bezig.

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 06 mei 2014 20:08

VeroordeelD...

Tu quoque , Vandebos?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Vandebos
Topic Starter
Berichten: 16087

#6 , 06 mei 2014 20:21

arghhh ... mijn eeuwige kwelduivel, de td....

Terug naar “Actuele Thema's”