Bijzitter om 8u 's morgens als nachtwerker?

KarelKanNieKiezen
Topic Starter
Berichten: 1

Bijzitter om 8u 's morgens als nachtwerker?

#1 , 22 apr 2014 19:32

Ik heb net een brief ontvangen waarin staat dat ik tijdens de verkiezingen als bijzitter zal moeten zetelen. Ik word verwacht stipt om 8 u 's morgens.
Nu werk ik voor een semi-overheidsbedrijf in de vaste nacht. Mijn uren lopen tot kwart voor 8 in de ochtend en ik ben iemand die een vast ritme nodig heeft waardoor ik tijdens de nacht nooit kan slapen. Alleen al voor de middag gaan stemmen zal voor mij een serieuze inspanning en weinig slaap eisen. Hoe kan ik dan van 8 uur 's morgens tot in de late namiddag nog eens bijzitter zijn terwijl ik in de die dag met een communie van een dicht familielid zit. Zondagavond moet ik trouwens ook nog gaan werken. Kan ik in deze situatie vrijstelling krijgen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 22 apr 2014 22:43

Indien uw werkgever u een attest bezorgt dat u effectief tijdens de vermelde periodes dient te werken kan u dit als reden van verzoek om vrijstelling inbrengen. Zonder attest... weinig succes.

Vandebos
Berichten: 16087

#3 , 22 apr 2014 22:43

Hoe sneller u dit indient, hoe beter... Niet mee wachten.

Reclame

LeenW
Berichten: 12826

#4 , 22 apr 2014 23:07

Communie geeft vaak doch niet altijd een vrijstelling. Hangt van de goodwill van uw voorzitter af.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#5 , 06 mei 2014 23:56

Attest werkgever vragen, dat je zaterdagnacht moet werken en zondagnacht opnieuw.

Ik kom die zondag ook van de nacht af, mij moeten ze niet vragen om te blijven zitten.

Terug naar “Actuele Thema's”