gerechtsdeurwaarder

dan1
Topic Starter
Berichten: 1

gerechtsdeurwaarder

#1 , 15 apr 2014 22:56

De situatie is

10 maart heb ik van gerechtsdeurwaarder een BETEKENING - BEVEL gekregen, binnen de 24 uur heb ik hem gecontacteerd en heb afgesproken in het einde van elke maand het bedrag van 100 euro's betalen, ik heb hem verzekerd dat tot mei - juni 2014 zal ik het volledige bedrag voldoen ( wanneer zal ik mijn vakantiegeld ontvangen).

Na een week heb ik UITVOEREND BESLAG OP ROEREND GOED (auto) ontvangen van dezelfde gerechtsdeurwaarder, ik heb hem weer gebeld, en weer hebben we afgesproken , in het einde van maart heb ik het bedrag 100 euro's aan bankrekening gestort zoals hebben we afgesproken.

Maar 11 april stuurt hij een brief naar mijn werk en vraagt het bedrag van mijn salaris, vandaag 15 April heb ik weer aan hem gebeld en hij zegt dat de raadsman van de verzoeker ( mijn ex-vrouw) had geen akkoord het volledige bedrag op termijnen, die waren met gerechtsdeurwaarder afgesproken, ontvangen, nog zal nog meer extra kosten komen en mijn salaris zal gearresteerd worden.

Ik vind het raar want ik heb met gerechtsdeurwaarder 2 keer afgesproken over afbetalingsplan, ik betaalde al gedeelte van bedrag in het einde van maart, maar hij blijft nog extra kosten rekenen, mijn salaris zal gearresteerd worden zonder mij te komen te weten.
Als bewijs heb ik bankuitreksel en het overzicht van gemaakte telefoontjes.

Kunt u mij een advies geven wat ik kan in deze situatie doen?
Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 16 apr 2014 11:24

Telefoontje laat geen bewijs na. Best alles vi AS doen of mail, zodat je zijn antwoord op papier hebt.

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 18 apr 2014 08:00

"Art.1393. Overhandiging van de uitgifte van het vonnis...aan de gerechtsdeurwaarder geldt als volmacht voor alle tenuitvoerleggingen."(Gerechtelijk Wetboek).
“Art.1991. De lasthebber is gehouden de lastgeving te volbrengen, zolang hij daarvan niet ontheven is, en hij is verantwoordelijk voor de schade die uit het niet uitvoeren ervan zou kunnen ontstaan...”(Burgerlijk Wetboek).

‘de verzoeker ( mijn ex-vrouw) had geen akkoord het volledige bedrag op termijnen, die waren met gerechtsdeurwaarder afgesproken, ontvangen’

Indien de lastgever (=uw ex-vrouw) geen akkoord geeft het volledige bedrag op termijnen te betalen,dan kan de lasthebber(=gerechtsdeurwaarder) dit akkoord in haar plaats niet geven.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”