Voorzitter verkiezingen ad eternum?

Hippogrief
Topic Starter
Berichten: 3

Voorzitter verkiezingen ad eternum?

#1 , 13 apr 2014 01:13

Sinds ik verhuisde in 2002 naar mijn huidige woonplaats ben ik voor elke verkiezing opgeroepen als voorzitter. Eerst 4 keer als voorzitter van een stemopnemingsbureau, nu voor de tweede keer als voorzitter van een telbureau. Ik heb die taak tot nu toe zonder morren uitgevoerd (vorige keer was ik eigenlijk van dienst op 't werk, een geldige reden om niet te gaan tellen en heb ik besloten die dienst met iemand anders te wisselen zodat ik alsnog kon tellen)
Ik begin het nu wel stilaan beu te worden, bovendien is mijn vrouw deze keer ook opgeroepen. De kinderen zullen dan alleen thuis zitten (en in dit gat wordt nog met de hand geteld, dat duurde vorige keer tot na 22h00). Men zegt me dat men je maximaal 3 keer mag oproepen, maar vind daar nergens iets van terug.

Iemand advies?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 13 apr 2014 18:25

Ik ben een achttal keren opgeroepen geweest als voorzitter van stemopnemings- of telbureau (tussen mijn 35 en 50 jaar)
Heb geen wet van wetgeving die het aantal keer zou beperken.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”