alimentatie wordt niet betaald

mava105
Topic Starter
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

alimentatie wordt niet betaald

#1 , 27 mar 2014 08:57

Uit de krant van vandaag:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 8428857329" onclick="window.open(this.href);return false;

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fabi
Berichten: 440

#2 , 27 mar 2014 17:19

Goe bezig, en als de papa daardoor zijn werk kwijtraakt, zijn ze nog verder van huis!
Tenzij het een uitkeringsgerechtigde vader is natuurlijk, dan nog, vind loonsverlaging toch nog veiliger!...

Fabi
Berichten: 440

#3 , 27 mar 2014 17:20

Loonsbeslag bedoel ik !

Reclame

dano
Berichten: 16

#4 , 27 mar 2014 20:16

Daar vinden ze wel vanalles voor uit.
Alimentatie niet betalen --> direct Davo aan je broek, loonbeslag,enz...

Maar ik betaal maandelijks correct mijn alimentatie. Maar moeder spendeert kindergeld en onderhoudsbijdrage voor een kind liever enkel en alleen aan zichzelf.
Onbetaalde schoolfacturen, enz... die ik kan dan ook nog maar eens betaal om mijn kinderen niet met beschaamde kaken op school te laten lopen.
Kledij koopt ze niet , zelfs geen Euro zakgeld.
Moeder betaalt geen Euro aan kosten voor kinderen ondanks dat het netjes in vonnis staat en ze kindergeld en zelfs onderhoudsbijdrage krijgt! (ene kind is 4 dagen op 14 bij haar, andere 2 op 14 bij haar).
Schoolpremies weigert ze over te maken. Staat nochtans ook in vonnis.

En als je vraagt aan Davo "waar kan ik terecht voor hulp om mijn centen te zien" Davo krijg je antwoord: "het spijt ons meneer maar wij kennen zo geen instantie".
"U kan een procedure starten ...."
M.a.w. spreek maar weer een advocaat aan en spendeer maar weer minimum 2000 Euro om vb. 200 Euro terug te halen.

Maar owee als ik geen alimentatie betaal. Kan mevrouw wel Davo aanspreken en doet Davo netjes de rest. "Maak u geen zorgen mevrouw".
Doe eindelijk eens iets aan dergelijk misbruik meneer en mevrouw de politiekers.

tira00
Berichten: 929

#5 , 27 mar 2014 21:42

Hoera voor DAVO.
Ben heel blij dat ze net opgericht waren toen ik ze nodig had.
Ze kunnen niet streng genoeg zijn voor de vaders die niet willen betalen voor hun kinderen.

Franciscus
Berichten: 38583

#6 , 27 mar 2014 21:51

Of voor moeders.
En mijn ervaring zijn het meestal de moeders die het omgangsrecht saboteren.
Spijtig genoeg moet men dan steeds naar politie om aangifte te doen en na een X0-tal aangiften was of is het OM dan bereid de zaak voor de rechtbank te brengen en dan na X jaar is er dan terug een uitspraak.
Rechtbanken zouden in dit soort van zaken ook veel sneller moeten reageren.

Akuma
Berichten: 124

#7 , 08 apr 2014 13:52

Hoera voor DAVO.
Ben heel blij dat ze net opgericht waren toen ik ze nodig had.
Ze kunnen niet streng genoeg zijn voor de vaders die niet willen betalen voor hun kinderen.

En weeral de kortzichtigheid zelve... Het steeds de vaders die de boemannen zijn, terwijl moeders net zo zeer heksen kunnen zijn.

tira00
Berichten: 929

#8 , 08 apr 2014 19:34

Sorry, ik kom alleen maar in contact met moeders die het onderhoudsgeld voor hun kinderen niet ontvangen (kortzichtig wereldje nietwaar?)

Terug naar “Actuele Thema's”