verkiezingen: oproep als voorzitter

egeltje
Topic Starter
Berichten: 150

verkiezingen: oproep als voorzitter

#1 , 21 mar 2014 11:13

beste,

Ik zit in een beroep dat nog al vaak genomen wordt als voorzitter bij verkiezingen.
Heeft iemand enig idee hoe lang op voorhand je bericht krijgt dat je aangesteld bent als voorzitter?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor
Berichten: 10360

#2 , 23 mar 2014 08:02

“Art.95...§4...De voorzitters van de stembureaus worden uiterlijk de dertigste dag vóór die van de verkiezingen aangewezen.De voorzitters...van de stemopnemingsbureaus worden uiterlijk de twaalfde dag vóór die van de verkiezing aangewezen...“(12 APRIL 1894. - Kieswetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

zertyx
Berichten: 216
Juridisch actief: Ja

#3 , 25 mar 2014 20:34

Ik heb mijn brief enkele weken geleden al ontvangen. Het hangt wellicht af van de gemeente of het gerechtelijk arrondissement.

Reclame

Terug naar “Actuele Thema's”