zitting correctioneel hof

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

zitting correctioneel hof

#1 , 11 jan 2014 12:34

Documentatie :oops:
Is het mogelijk om beeldmateriaal af te geven aan het hof op cd, dvd of usb stick?
Kan ik beeldmateriaal laten zien?

Mijn verdediging op papier of dvd afgeven?


Word dit aanvaard, vragen om een pleitdatum 1, 3, 6 maanden later,
en vragen vb. "om een beeldscherm waarop ik mijn laptop kan aansluiten?".


het is de eerste maal dat het dossier voorkomt voor dit hof
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Tmespreu
Berichten: 376
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jan 2014 15:27

Over welk rechtscollege gaat het juist? (Correctionele Rechtbank, Hof van Beroep, Hof van Assissen?)
Bent u de beklaagde?
Wie heeft gedagvaard?

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2014 17:14

Uw verdediging moet u op papier zetten, ondertekenen, aan de tegenpartij overmaken, en ter griffie (burgerlijke zaak) neerleggen of ter zitting afgeven (strafzaken).

De rechter moet immers enkel rekening houden met de argumenten die in een conclusie staan. Een conclusie is een geschrift van een partij, door haar ondertekend.

Het gebeurt dat partijen een cd of usb als stuk aanwenden. Bijvoorbeeld met een filmpje op. Dat mag dus.

U kan aan de rechter vragen het beeldmateriaal ter zitting af te spelen. De rechter beslist of hij dit al dan niet toelaat, hij is hier vrij in.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 18 jan 2014 23:30

Dat op papier zetten best niet met een verschillende kleur per zin. Niemand wil high worden door het lezen van een bericht, post of document. :roll:
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

jpc6000
Topic Starter
Berichten: 204
Locatie: Lochristi

#5 , 13 feb 2014 17:35

Mijn advocaat schrijft mij dat ik mij in de vernieling heb gesproken.LOL :wink:
En daarbij nog eens een lang en uitgebreid interview in de pers :twisted: .
Ik denk niet dat de rechters zich laten beinvloeden van wat er in de pers staat.
Denk trouwens dat ze dat niet mogen doen.
:D :) :( :o
Het eerste misbruik van recht is het voorrecht

Terug naar “Actuele Thema's”