VTMNIEUWS: Huurder richt ravage aan in luxeappartement

msnbuddy
Topic Starter

VTMNIEUWS: Huurder richt ravage aan in luxeappartement

#1 , 17 nov 2013 20:04

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ment.dhtml
Ik denk dat elke verhuurder wel al eens wat schade meegemaakt heeft, maar dit tart toch elke verbeelding. Er moet dringend wat veranderen, dit kan zo echt niet meer verder!!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bambipower

#2 , 17 nov 2013 20:06

volledig akkoord mee... een schande. Overbescherming van de huurders, de zo-gezegde zwakkeren.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 nov 2013 20:11

Als die huurder daar nog niet uitgezet/uitgeschreven is.... wat doet de verhuurder dan in dat appartement?
Hoe kan die daar binnen en hoe gaat die nu nog bewijzen dat de huurder dat allemaal gedaan heeft?
Dat is huisvredebreuk ....
Verhuurder geeft hier een sterk wapen uit handen *
* los van het feit dat er hopelijk de nodige vaststellingen van politie gedaan zijn en eventueel van een deurwaarder. Vermoedelijk met een dringende collocatie.
DRINGEND naar vrederechter.

Reclame

berenod

#4 , 17 nov 2013 20:27

En volgens de wet kan in bovenstaande situatie de huiseigenaar zijn vandalistische huurder zelfs niet de toegang ontzeggen.

Woorden schieten me tekort...

sloeberken

#5 , 17 nov 2013 22:38

Gewoon schandalig, gelukkig is dit niet een alledaags fenomeen.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

jinan

#6 , 18 nov 2013 10:00

om mee te bleiten met de verhuurder.
En hij moet hem terug binnen laten als die vrij komt, dat tart alle verbeelting toch!

msnbuddy
Topic Starter

#7 , 18 nov 2013 10:16

Als die huurder daar nog niet uitgezet/uitgeschreven is.... wat doet de verhuurder dan in dat appartement?
Hoe kan die daar binnen en hoe gaat die nu nog bewijzen dat de huurder dat allemaal gedaan heeft?
Dat is huisvredebreuk ....
Verhuurder geeft hier een sterk wapen uit handen *
* los van het feit dat er hopelijk de nodige vaststellingen van politie gedaan zijn en eventueel van een deurwaarder. Vermoedelijk met een dringende collocatie.
DRINGEND naar vrederechter.
Ik heb deze bedenking ook gemaakt, maar als je ziet dat de deur geen 30 cm hoog meer is dan denk ik dat iedereen daar zomaar kan binnen en buitenstappen. Wel volgens mij ook niet slim op dit in de media te brengen vooralleer de uithuiszetting gebeurd is.

mava105

#8 , 18 nov 2013 11:10

Heb in mijn dertigjarige professionele loopbaan als gebouwenbeheerder van een 1200 horecagebouwen dergelijke toestand meermaals meegemaakt, en soms zelfs nog erger, met schadegevallen die destijds opliepen tot wel 3.000.000,00 Bef. (ongeveer 68.000 €)
Onder andere een pand in Sint-Niklaas, waar de volledige binneninrichting, met inbegrip van de binnenmuren op gelijkvloers en verdieping, en de volledige achtergevel waren uitgebroken. Huurder wou het pand even opfrissen, maar kon dan toch geen lening van zijn bank bekomen. Ondertussen was hij al wel vol goede moed met een paar vrienden aan de afbraak begonnen. Is dan maar vertrokken en had reeds een ander pand gehuurd, en dat allemaal zelfs zonder de verhuurder te verwittigen nog opzeg. Het was de plaatselijke commerciële vertegenwoordiger die eens ging poolshoogte nemen, omdat de zaak al een paar dagen niet meer open was.
Uiteindelijk is het pand met de grond gelijk moeten worden afgebroken. Tijdens de latere gerechtelijke procedure bleek ex-huurder trouwens over geen geld te beschikken, en was trouwens ook al in faling gegaan in zijn volgende zaak.
Soms werd het gewoon uit wraakzucht gedaan, omdat huurder van zijn verhuurder geen huurvermindering kreeg en kwijtschelding van een vroegere huurachterstand. Hier waren alle metalen onderdelen uitgebroken (radiatoren, CV ketel, leidingen, kranen, plaatstalen bad, deurklinken, trapleuning, enz...) Daarnaast waren alle muren beklad met een zwarte teerachtige substantie, die je bijna niet kon verwijderen of overschilderen, zonder dan nog de stukgelagen deuren en keukenkastjes te vermelden. En als toemaatje stonden er overal emmers en potten tot aan de rand gevuld met urine. Kan onmogelijk van 1 persoon geweest zijn.
En zo zou ik nog een aantal zaken kunnen beschrijven.
Laatst gewijzigd door mava105 op 18 nov 2013 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Franciscus

#9 , 18 nov 2013 11:44

Zelfde situatie hier gekend waar ook een televisiezender de 'arme' huurder' kwam interviewen met de nodige filmfragmenten van de 'zo gezegde' verwaarlozing door de verhuurder.
Kelder stond volledig onder water ... later bleek dat met voorhamer de leiding was losgeslagen ook op andere plaatsen waren duidelijk sporen van zware slagen.
Alle ijzerwerk was weg ( verkocht) familie zat in de 'opkoopbranche' van het houtwerk hadden ze vuurtjes gemaakt om zich te verwarmen nadat ook de kachel weg was gedaan.
Eigenaar heeft nooit een cent gezien en evenmin een 'recht van antwoord' op TV.
Politie was enkele dagen daarvoor nog op 'werkbezoek' geweest bij de familie .. zo'n tweemaal per week gemiddeld.
Familie flodder...
PS ondertussen is familie flodder nog uitgebreid met kinderen en kleinkinderen en de problemen blijven dezelfde.

JohnD

#10 , 18 dec 2013 16:42

En volgens de wet kan in bovenstaande situatie de huiseigenaar zijn vandalistische huurder zelfs niet de toegang ontzeggen.

Woorden schieten me tekort...
Woorden schieten mij ook te kort bij het horen van het volgende. Ik heb een sterk vermoeden trouwens dat wat hier uit 2e bron aan mij verteld word met de waarheid klopt.

Nogal wat verhuurders vegen hun kas aan de zgn. huisvredebreuk. Hier op het forum staat het al bol van huurders die daarover klagen. Nochthans neemt een VR dat meestal met een korreltje zout en tilt daar niet zo erg aan.

Een kennis van mij heeft een 40-tal woningen te huur en zoals iedere verhuurder heeft hij af en toe te maken met een huurder die niet betaald. Na een aantal maanden doet hij het volgende: wanneer de huurder niet thuis is forceert hij het slot van de huurder en plaatst hij er een nieuw slot in. De huurder kan niet binnen en belt hem op, waarna hij zegt dat de huurder de sleutel krijgt wanneer de achterstallige maanden betaald zijn. Volgens de verhuurder zijn eigen beweringen heeft hij hier nog nooit last mee gehad. Ik sta hier pal van en weet niet wat ik daar moet van denken. Maar feit is dat de huurder dan plots zeer snel de achterstallige huur contant komt betalen.
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Franciscus

#11 , 18 dec 2013 23:37

Ik ken toch enkele verhuurders die het de dag daarna mochten gaan uitleggen bij de magistraat want politie heeft hen toen aangehouden en voorgeleid.
Een verhuurder had zelfs de voordeur gewoon meegenomen, Procureur des Konings kon er niet mee lachten.

Een andere weigerde de nieuwe sleutel terug te geven. Bij aftasten bij politie kwam deze toch te voorschijn en bleken de persoonlijke spullen van de huurders uit studio verdwenen. Verhuurder weigerde te zeggen waar ze waren had ze wel weggenomen . Heeft daarna ook een heel tijdje op zijn auto kunnen wachten want die werd door politie met beslag gelegd wegens gebruikt bij diefstal gezien er ook nog enkele zakken instonden die eigendom waren van de huurder.

Oude Belg

#12 , 21 dec 2013 13:43

Na een aantal maanden doet hij het volgende: wanneer de huurder niet thuis is forceert hij het slot van de huurder en plaatst hij er een nieuw slot in.
De meeste rechtbanken kunnen hier echt niet mee lachen....
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Vandebos

#13 , 21 dec 2013 13:48

Grote kans dat maar loze praat is...

Terug naar “Actuele Thema's”