welke rijbewijs voor quad ? tegengehouden door politie

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

Re: welke rijbewijs voor quad ? tegengehouden door politie

#31 , 03 feb 2014 13:48

Hallo allemaal,

ik heb vandaag een uitnodiging gekregen voor politierechtbank.
Er staat ook in, de feit is gepleegd wanneer dat de eigenaar het rijbewijs had minder dan 2 jaar.
Met een quad mag je toch direct rijden en geldt niet de wet als een scooter 125cc ?


En wat betekend motorrijtuig NL. ? want er staat als eigenaar van een motorrijtuig NL. ( betekend dit quad ? )

Alvast bedankt !

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lohabra
Berichten: 1015

#32 , 03 feb 2014 22:00

Hallo allemaal,

ik heb vandaag een uitnodiging gekregen voor politierechtbank.
Er staat ook in, de feit is gepleegd wanneer dat de eigenaar het rijbewijs had minder dan 2 jaar.
Met een quad mag je toch direct rijden en geldt niet de wet als een scooter 125cc ?
Alvast bedankt !
Het gaat erom, dat je daardoor onder de strengere bestraffing van beginnende bestuurders valt.

Voor meer info, klik eens >>> hier.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

#33 , 06 feb 2014 20:12

oke danku voor de info


Tot hoeveel zal de boete oplopen ?
Geen geldige inschrijvingsbewijs en ( volgens de politie niet verzekerd ) m

Reclame

my_key
Berichten: 221
Juridisch actief: Ja
Locatie: Hasselt
Contacteer: Website

#34 , 10 feb 2014 16:02

Boete die de rechtbank kan opleggen voor een overtreding categorie 1 variëert van € 60 tot € 1500. http://www.wegcode.be/informatief/boetetarieven" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.lokalepolitie.be/5377/soorte ... oetes.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Wel raar dat ze u direct dagvaarden.

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

#35 , 20 feb 2014 14:18

het was in de zomer gebeurt dus zo direct is het niet.

Hopelijk kan ik werkstraf krijgen, en met de papieren die ik heb bewijzen dat ik inorde was met verzekering
gr

Franciscus
Berichten: 38601

#36 , 21 feb 2014 16:52

Als het uw verzekering is denk ik niet dat er alleen over werkstraf zal gepraat worden maar hou ons in elk geval op de hoogte.

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

#37 , 26 mar 2014 14:17

Boete 15€ x 6 is 90€ boete totaal + 80€ van rechtbank

Ik was wel verzekerd

Waarom maal 6 eigenlijk ?

Oude Belg
Berichten: 3192

#38 , 26 mar 2014 15:09


Waarom maal 6 eigenlijk ?
Om niet telkens alle teksten met boetetarieven te moeten aanpassen, worden ze verhoogd met "opdeciemen", de boetetarieven zelf kunnen dan dezelfde blijven. Op dit moment komen er 5 opdeciemen bij, dus boete + 5 opdeciemen = boete maal zes.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Franciscus
Berichten: 38601

#39 , 26 mar 2014 20:17

foute topic :oops:
Laatst gewijzigd door Franciscus op 27 mar 2014 11:22, 1 keer totaal gewijzigd.

TDI1500
Topic Starter
Berichten: 43

#40 , 26 mar 2014 20:32

pff ik begrijp het echt niet, heel die rechtbank enkel voor inschrijvingsbewijs!
in de rechtbank wisten ze niet eens dat ik verzekerd was, ik had het namelijk goed gezegt tegen de agent da ik verzekering had. hij heeft niets gezet ervan in het dossier.

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#41 , 26 mar 2014 22:50

pff ik begrijp het echt niet, heel die rechtbank enkel voor inschrijvingsbewijs!
Omdat er ook een vermoeden van niet-verzekering was ...

Je kan je verzekeringsagent bedanken, dat die nog steeds de klanten wijs maakt dat ze zomaar met een ander voertuig mogen rondrijden.
Hoe onbegrijpelijk ook, dit is nog steeds een gangbare praktijk in de verzekeringswereld.

Voor de verzekering is dat inderdaad in orde - ze dekken het vervangvoertuig.
Maar inzake inschrijving is het absoluut niet koosjer !
in de rechtbank wisten ze niet eens dat ik verzekerd was, ik had het namelijk goed gezegt tegen de agent da ik verzekering had. hij heeft niets gezet ervan in het dossier.
Typisch ...

Mensen moeten van het idee af dat ze bij de politie "verhaal" kunnen halen, of zich kunnen "verdedigen" tov beschuldigingen / vaststellingen van de politie zelf.
Dat is NIET het geval ...
De politie is er om overtredingen vast te stellen, niet om uw verdediging daartegen te helpen ...

In principe kan je enkel verhaal halen bij de rechtbank.
Eventueel kan het bij het parket, dat dan de aanklacht laat vallen ipv je te vervolgen - maar hier loop je het risico dat je het parket al bij voorbaat je verdedigingsstrategie en -argumenten voor de rechtbank prijsgeeft ...

Terug naar “Actuele Thema's”