maar bij een gewone auto met 1 open raam krijg je dus wel een boete blijkbaar!Uiteraard niet. Als je je auto achterlaat dien je wel alle voorzorgen tegen diefstal te nemen. Bij een cabrio : stuurslot aan, alarm ingeschakeld, geen zichtbare waardevolle voorwerpen.
Ja, want u hebt dan, in tegenstelling tot de cabriorijder, niet alle maatregelen genomen om diefstal te vermijden. De alarminstallaties van cabrio's zijn trouwens extreem gevoelig.maar bij een gewone auto met 1 open raam krijg je dus wel een boete blijkbaar!Uiteraard niet. Als je je auto achterlaat dien je wel alle voorzorgen tegen diefstal te nemen. Bij een cabrio : stuurslot aan, alarm ingeschakeld, geen zichtbare waardevolle voorwerpen.
8.5. De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt of de dieren die hij geleidt of bewaakt niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om enig ongeval of enig misbruik door derden te voorkomen.
Als het voertuig voorzien is van een inrichting ter voorkoming van diefstal, moet deze gebruikt worden.
toch nog een rare redenering.Ja, want u hebt dan, in tegenstelling tot de cabriorijder, niet alle maatregelen genomen om diefstal te vermijden. De alarminstallaties van cabrio's zijn trouwens extreem gevoelig.
Zit helemaal niet standaard op een cabrio.Ja, zonder alarminstallatie wordt er geen cabrio verzekerd, zonder verzekering mag de wagen niet op de openbare weg...
Zit trouwens standaard op een cabrio.
De rest is interpretatie, opinie,..... . Wat de vraag van topicstarter betreft is er, denk ik, geen vergissing mogelijk; een raam open laten staan kan juridisch niet.8.5. De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt of de dieren die hij geleidt of bewaakt niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om enig ongeval of enig misbruik door derden te voorkomen.
Als het voertuig voorzien is van een inrichting ter voorkoming van diefstal, moet deze gebruikt worden.
Op al mijn cabrio's zat dit standaard op... En mijn verzekering wou niet verzekeren zonder...Zit helemaal niet standaard op een cabrio.Ja, zonder alarminstallatie wordt er geen cabrio verzekerd, zonder verzekering mag de wagen niet op de openbare weg...
Zit trouwens standaard op een cabrio.
En word wel verzekerd zonder alarminstalatie, er dient misschien wel een veiligheidsysteem ingebouwd te hebben, iets met het kontaktslot en dat zit meestal wel op een nieuwe auto en cabrio.
Voor zover ik mij herinner kon/kan de politie beboeten omdat men aanleiding geeft tot diefstal als je een cabrio of ramen open laat.
Vraag blijft wel: heeft de eigenaar van een cabrio "de nodige voorzorgen" genomen als zijn dak niet dicht is ?De juridische basis is dit, en niets anders :
De rest is interpretatie, opinie,..... . Wat de vraag van topicstarter betreft is er, denk ik, geen vergissing mogelijk; een raam open laten staan kan juridisch niet.8.5. De bestuurder mag het voertuig dat hij bestuurt of de dieren die hij geleidt of bewaakt niet verlaten zonder de nodige voorzorgen te hebben genomen om enig ongeval of enig misbruik door derden te voorkomen.
Ze ging nog eens praten met de wijkagent. Ik houd jullie op de hoogte.Vraag blijft wel: heeft de eigenaar van een cabrio "de nodige voorzorgen" genomen als zijn dak niet dicht is ?
In dat opzicht lijkt een raam laten openstaan gelijkwaardig aan het dak open laten, en volgens deze interpretatie dus strafbaar ?
En wat dan als je de auto achterlaat, met op de achterbank een huisdier, bijvoorbeeld je hond?Wat de vraag van topicstarter betreft is er, denk ik, geen vergissing mogelijk; een raam open laten staan kan juridisch niet.