curator van faillisement

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

curator van faillisement

#1 , 30 mar 2013 17:11

Beste lezers van het forum,ik heb een vraag over "de curator"de vraag:Ik moet belastingen betalen op niet ontvangen geldsommen ingevolge het faillisement van mijn vroegere werkgever.De achterstallige lonen zijn niet uitbetaald geweest en toch krijg ik een rechtzetting van de belastingen die de niet betaalde lonen willen belasten.Ik heb gebeld met de curator,en die bevestigd dat er nog niets betaald werd.Ik heb dit gaan uitleggen bij de belastingen,maar die vragen een attest om dit bedrag in mindering te brengen.Mijn vraag is of deze curator verplicht is om mij dit attest te bezorgen?indien niet moet ik belastingen betalen op niet ontvangen inkomsten.Wat kan ik daaraan doen.groeten en dank

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 mar 2013 17:47

Aangifte van schuldvordering indienen in het faillissement. Als die aanvaard wordt is dit het bewijs dat je voor dat loon nog een schuldvordering hebt en dit loon niet betaald werd.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 30 mar 2013 18:05

scorpioen,dit is reeds gebeurd en opgenomen in het passief,maar daarmee ben ik niet betaald.Kan het zijn dat die curator deze bedragen doorgegeven heeft naar de belastingen,anders begrijp ik dat niet vanwaar ze dat halen(naar zeggen van de belastingen hebben zij een fiche 281 ontvangen),die heb ik niet ontvangen,daarmee mijn vraag of de curator verplicht is om dit recht te zetten als niet betaald.groeten

Reclame

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#4 , 14 dec 2015 17:07

Ik kom terug op het faillisement van mijn vorige werkgever.Op heden heeft de curator mij laten weten dat de vordering moet beschouwd worden als volledig verloren.Ik weet echter niet hoe het zit met de kosten en/of erelonen van de advocaat die de zaak indertijd gepleit heeft.Zijn deze ook als verloren beschouwd of moet ik deze betalen niettegenstaande ik niets ontvangen heb van het uitgesproken vonnis(volledig in mijn voordeel)?.Is er een mogelijkheid om deze kosten terug te vorderen na eventuele betaling.
Dank voor jullie advies.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 14 dec 2015 17:35

heb je een schuldvordering ingediend in het FSO?

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#6 , 14 dec 2015 17:57

Ja,JPV,het bedrag werd mij reeds eerder uitbetaald door het FSO,het te goed van het vonnis door de rechtbank was een veelvoud van deze som.
Daar ik niet lang genoeg bij de vakbond aangesloten was(in .2012)hebben ze mij wel met advies en raad bijgestaan,ik moest wel een advocaat aanstellen om de zaak te pleiten voor de arbeidsrechtbank die mij over de ganse lijn in het gelijk stelde.Daarom mijn vraag hoe dit nu verder moet.Zou het aangeraden zijn mijn vakbond in te lichten.Met dank voor uw tussenkomst

advo-immo
Berichten: 73
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 11 mei 2016 13:30

Ik volg de esbattementen van grootprater van der Es al een tijdje.
Ik raad de verantwoordelijken van het forum aan om bij het parket een klacht wegens "cyberstalking" neer te leggen.
Alle elementen zijn intussen ruimschoots voorhanden om dat overtuigend aan te tonen.
Ik heb me doelbewust op de achtergrond gehouden opdat de slimmerik eerst in zijn eigen val zou lopen.
Dat is bij deze geschied.
PLEZIER OP KOP

LeenW
Berichten: 12836

#8 , 11 mei 2016 13:42

Ik volg de esbattementen van grootprater van der Es al een tijdje.
Ik raad de verantwoordelijken van het forum aan om bij het parket een klacht wegens "cyberstalking" neer te leggen.
Alle elementen zijn intussen ruimschoots voorhanden om dat overtuigend aan te tonen.
Ik heb me doelbewust op de achtergrond gehouden opdat de slimmerik eerst in zijn eigen val zou lopen.
Dat is bij deze geschied.
Ik zou deze beslissing zeker steunen. Met dank voor uw raad.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#9 , 11 mei 2016 13:49

Ik volg de esbattementen van grootprater van der Es al een tijdje.
Ik raad de verantwoordelijken van het forum aan om bij het parket een klacht wegens "cyberstalking" neer te leggen.
Alle elementen zijn intussen ruimschoots voorhanden om dat overtuigend aan te tonen.
Ik heb me doelbewust op de achtergrond gehouden opdat de slimmerik eerst in zijn eigen val zou lopen.
Dat is bij deze geschied.
DOEN!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

giserke
Berichten: 2434

#10 , 11 mei 2016 13:57

tip voor moderator: normaal kun je met de forumsoftware zeer snel dubbelnicks via IP adres opsnorren.

LeenW
Berichten: 12836

#11 , 11 mei 2016 14:05

We zijn in blijde verwachting. Was er trouwens ook geen gesprek met uw advocaat aangekondigd? Hoe is dat afgelopen?

meesje
Berichten: 475

#12 , 11 mei 2016 14:33

Blijkbaar is er een gek losgelaten op het forum.
Kan daar niets aan worden gedaan?
Zo kan dat toch niet verder?
Waar een weg is is een wil.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#13 , 11 mei 2016 14:35

Wat heb ik gemist ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#14 , 11 mei 2016 14:38

Wat heb ik gemist ???
Het herseninfarct van ons sterfhuisje.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Zorro&Vergelders
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#15 , 11 mei 2016 22:06

Requiescat in pace (R.I.P.)!!!

Terug naar “Actuele Thema's”