Hallo,
Ik ben al enige tijd een anonieme lezer op dit forum. Een geweldig initiatief met zeer interessante topics en antwoorden. Ik heb me net even geregistreerd omdat het volgende mij opviel:
Actievoerders blokkeren grensposten.
Ik ben vanmorgen ook de grens overgestoken vanuit Duitsland, maar ik was blijkbaar wat te vroeg voor hun. Ik zou het immers ook absoluut niet aanvaarden dat dergelijk krapuul mij mijn vrije doorgang zou belemmeren.
Ik vraag mij af of deze vakbondsactivisten (of -terroristen, zo je wil) zomaar mensen en hun voertuigen mogen blokkeren en zodus personen - naar mijn bescheiden mening - in zekere zin onrechtmatig van hun vrijheid beroven. Mijn vraag is dus of dit wel wettelijk is? Zij blokkeren trouwens ook nog eens een openbare weg. Mag dat zomaar door onbevoegde personen? Is dat geen misdrijf?
Indien onwettig, waarom worden deze activisten dan niet tegengehouden en aangehouden door de politie? En wat zijn mijn opties om - binnen het wettelijk kader - hierop te reageren moest ik ooit door deze activisten tegengehouden worden?
Bij voorbaat dank voor jullie reacties. Ben benieuwd.
Met vriendelijke groeten,
Tim