Werkweigering

puttemanp
Topic Starter

Werkweigering

#1 , 08 mar 2013 08:42

Effe Off Topic maar:
Is uw inkomen uitzonderlijk laag (minder dan €32254 per jaar)
en
De overgrote meerderheid van de bedienden zullen meer dan €32254 per jaar verdienen.
Jij leeft zeker op een andere planeet?

P.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 mar 2013 11:26

Heu... 32254 per jaar is bruto, vakantiegeld en 13e maand inbegrepen. Je moet dit bedrag delen door 13,92 om het bruto maandloon te bekomen, en dan hou je dus 2317 € bruto per maand over. Volgens mij verdient de overgrote meerderheid van de bedienden inderdaad meer dan 2317 € bruto per maand. Middenkaderleden in een multinational zullen al aan bijna het dubbele zitten.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 08 mar 2013 11:51

http://www.vacature.com/blog/hoeveel-ve ... delde-belg" onclick="window.open(this.href);return false;

30% van de werknemers verdient minder dan 2300 euro bruto per maand. Het is niet onlogisch om dan ook te zeggen, gezien het aantal arbeiders tov bedienden, dat minstens 10% van de bedienden <2300 euro verdient per maand en waarschijnlijk een stuk meer. Zoiets is dus niet totaal uitzonderlijk.

In de onderzoeken geeft men vaak een gemiddelde, terwijl uitspraken over "de overgrote meerderheid van de bedienden" gaat over het aantal mensen dat X euro verdienen en hoge lonen het gemiddelde sterk optrekken.

Soit, dit stuk wordt afgesplitst en naar een zijforum verwezen.

Reclame

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#4 , 15 mar 2013 08:17

... net wat ik zei... ;)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Actuele Thema's”