Faillissement Solar Living

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

Faillissement Solar Living

#1 , 05 dec 2012 20:50

Wij hebben net vernomen dat het bedrijf die onze zonnepanelen heeft gezet Solar total (die net van naam veranderde in Solar Living) het faillissement aangevraagd. Het is voor ons erg want we verliezen hier meer dan onze gewone waarborgen... Wij hebben om zeker te zijn geen kosten te hebben een extra verzekering afgesloten die ons een garantie van 20 jaar gaf. Maar om hiervan te kunnen genieten moesten wij deze garantiewaarborg op voorhand betalen... dus de volle 20 jaar in 1 keer betalen.

Zijn wij dit nu kwijt? Waar moeten wij terecht als wij tijdens de garantie periode iets in pannen valt? Wij hebben ook een extra dienst genomen die alles checken voor ons... dus als er een foutmelding is weten ze dat direct en doen ze het nodige om het op te lossen.

Dit valt nu allemaal weg...

kan iemand ons hier nuttige info geven

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ganapathi tantre
Berichten: 453

#2 , 05 dec 2012 21:36

Tenzij het bedrijf wordt overgenomen is alles foetsie en dan nog. Een overname kan besproken worden met de curator maar beteeknt niet automatisch dat alles wordt mee overgenomen.
Soms is dat de struktuur, soms het klanten bestand, soms de orders etc etc. Alles is opsplitsbaar en verenigbaar.

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#3 , 06 dec 2012 21:10

De andere afdelingen van dat bedrijf in het buitenland hebben eerder deze week ook allemaal de boeken neergelegd.
Het gekke is dat ze vorige maand met veel toeters en bellen bekend maakte dat ze nieuwe diensten zouden aanbieden en daardoor veranderde ze van naam. En welgeteld 35 dagen later ist ermee gedaan.... Waar is het geld van onze verzekering??? :(((

Reclame

mava105
Berichten: 22857
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 07 dec 2012 10:53

Tenzij zij zelf het risico hebben doorgespeeld aan een verzekeringsmaatschappij, en die dan ook hiervoor volledig hebben betaald, zie ik weinig kans dat je nog iets kan recupereren. Contacteer in ieder geval de curator van deze faling, en die een schuldvordering in.
Even terloops: die betalende bijkomende waarborgen kosten doorgaans meer geld dan ze opbrengen. :(
Worden door test-aankoop stevast afgeraden, alvast zeker voor electrotoestellen en/of GSM en dergelijke

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#5 , 08 dec 2012 14:49

Wij gaan die gegevens direct opzoeken.

Wat de verzekering betreft is deze echt geen overbodige luxe hoor.
Een omvormer gaat tussen 6-9 jaar mee (dus tijdens de gewone garantie heb je er minstens 1 nieuwe nodig)
Zo'n omvormer kost +- 1000€ en wij hebben er hier 2. Dus wij moeten binnen dit en 20 jaar minstens 2 x 1000€ uitgeven aan nieuwe omvormers.
Wij betalen op 20 jaar 2000€ wat deze kost dus dekt + alle andere herstellingen of beschadigingen aan de 2 installaties hier.

Maar ja dat was in het geval het bedrijf niet over kop zou gaan. Ze hadden ons bij het ondertekenen ervan wel gezegd dat het verzekerd werd door een externe partij, maar wij hebben hiervan geen bewijzen gekregen... enkel de betaling naar hun bedrijf en daar is het bij gebleven.

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#6 , 08 dec 2012 15:01

Via welke weg kan men eigenlijk te weten komen wie de curator is die verantwoordelijk is voor de eventuele overname van Solar Living?

Vandebos
Berichten: 16087

#7 , 08 dec 2012 15:19

De curator is patrick bussers.

Visserijstraat 4
3590 Diepenbeek
Limburg

Tel. 011 35 19 10
Fax 011 35 19 11

Nuttige info:
http://www.madeinlimburg.be/nieuws/sola ... en-schuld/" onclick="window.open(this.href);return false;

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#8 , 08 dec 2012 16:16

Thx, heb dezelfde info na lang zoeken ook gevonden.

Het ziet er niet goed uit maar het is wel goed dat de curator eerst de mensen die een onderhoudscontract en garantiecontract hebben eerst wilt verder helpen. Dus in het beste geval hebben wij niet voor niets betaald. Als wij al de garantie verder kunnen behouden zijn wij al blij. Super zou zijn als het onderhoudscontract ook overgenomen zou worden...

Xastheron
Berichten: 719

#9 , 10 dec 2012 14:10

Wat de verzekering betreft is deze echt geen overbodige luxe hoor.
Een omvormer gaat tussen 6-9 jaar mee (dus tijdens de gewone garantie heb je er minstens 1 nieuwe nodig)
Zo'n omvormer kost +- 1000€ en wij hebben er hier 2. Dus wij moeten binnen dit en 20 jaar minstens 2 x 1000€ uitgeven aan nieuwe omvormers.
Wij betalen op 20 jaar 2000€ wat deze kost dus dekt + alle andere herstellingen of beschadigingen aan de 2 installaties hier.
Ik vraag me af of de zaakvoerders wel kwijting zullen krijgen, want de bovenstaande regeling valt nu niet direct onder "slim zaken doen".

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#10 , 14 dec 2012 14:41

niet slim?
Ze vragen aan alle klanten 20 jaar op voorhand te betalen om zo een korting te geven zodat iedereen dat wilt natuurlijk.
Dit geld gaat deels naar een verzekering en deels extra winsten denk ik... het is slim gezien van hem en dom van ons want de kans dat een bedrijf zo lang blijft bestaan in deze sector is door de overheid NIHIL.

Ik hoop echt dat de curator een oplossing zal vinden voor ons en de 12000 andere gedupeerden.

ganapathi tantre
Berichten: 453

#11 , 14 dec 2012 21:19

ik vermoed dat uw slaagkansen bij Euromillions een stuk groter zijn.

4ringsdude
Topic Starter
Berichten: 274

#12 , 15 dec 2012 02:33

De curator gaat eerst een oplossing zoeken voor de 12000 klanten die de garantie en onderhoudscontracten genomen hebben. Daarna zouden pas de werknemers en leveranciers komen...

Het geld van deze garantie moet toch ergens zitten...

Terug naar “Actuele Thema's”