phishing

roharro
Topic Starter
Juridisch actief: Ja

phishing

#1 , 03 dec 2012 19:01

Vandaag onderstaande e-mail in slecht Frans ontvangen. Duidelijk geval van phishing (e-mail verstuurd vanuit Venezuela).
Ik ben geen klant bij deze bank. Moet dit misbruik ergens worden aangegeven?

"cher client,

L'ING dépense beaucoup d'attention et de soin de la sécurité et de l'intégrité de tous nos comptes bancaires. On vous demande aussi de faire attention à ce qui suit. L'année dernière, ING, ainsi que de nombreuses autres banques Belguim, deviennent la cible de fraude généralisé à l'Internet. Cest pourqoui t, nous avons commencé un projet d'envergure ces derniers mois pour lutter contre la fraude. Tous les comptes bancaires en ligne doit être attache à un nouvelle système de sécurité développé, où les mouvements suspects et les développements sur votre compte bancaire en ligne rapidement retrouvés et résolu.

Il a été déterminé que votre ligne ING encore de compte équipée de la nouvelle securitesysteem. On vous demande 5 a10 minutes de votre temps pour compléter cette mettre a jour, pour compléter la sécurité.

Utilisez le lien ci-dessous: Connectez-vous ici mise à niveau

Après mettre à jour ce fe par une de nos collaborateurs vous sere contacte pour de même être inclus pour l'ensemble du processus à terminer. Lorsque le processus est terminé, vous aurez plus que jamais être en mesure d'utiliser la banque en ligne ING. On vous remercions par avance de votre collaboration.

Cordialement,
Service clients

Avenue Marnix/Marnixlaan 24, B-1000 Brussels Belgium.
Laatst gewijzigd door roharro op 03 dec 2012 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Winston
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette

#2 , 03 dec 2012 20:46

aan ING doorsturen lijkt me aangewezen.

Vandebos

#3 , 03 dec 2012 21:49

http://www.ecops.be" onclick="window.open(this.href);return false; They love it.

Reclame

Turaki

#4 , 03 dec 2012 22:55

In mijn spambox de voorbije weken makkelijk 3 per dag, van zowel ING, Bank van de Post, Western Union, Fedex (die blijkbaar een pakje van TNT dringend willen afgeven), ...

't Is blijkbaar het seizoen.

freelance

#5 , 04 dec 2012 02:24

Zelfs ecops.be is al gekopieerd geweest en verzonden als vals. Wie kun je tegenwoordig nog vertrouwen ?
Mischien is zelfs het eerste bericht een phishing , afkomstig van plopsaland . :mrgreen:
Wat een wet interessant maakt ,
is wat er in die wet , niet in staat .

freelance

#6 , 04 dec 2012 23:58

Die van mij vandaag was in perfect Nederlands . Mischien is dit WEL een echte ? Nog niet geprobeerd .....

Geachte Ing Bank klant,

Houd er rekening mee dat de Ing online toegang voor uw account dreigt te verlopen. Om uw toegang tot het Ing Online actief te behouden , gelieve dan zo snel mogelijk in te loggen . Gebruik de onderstaande link om verder te gaan en toegang te krijgen tot je account.

Klik hier om de Ing online toegang:
ttp://w.zoemargo.com/css/ING/BANK/BELGIE/account/veelgestelde/vragen/over/inloggen/ing.be/" onclick="window.open(this.href);return false;

Met Ing Online toegang kunt u het grootste deel van uw bank verrichtingen uitvoeren . Alles wat je nodig hebt is om aan te melden bij internet bankieren.

Beveiliging Afdelingen
Ing Bank N.V,BELGIUM.

Dank u voor het gebruik van Ing Bank Belgium Internet Bankieren.

Copyright © 2012 ING Belgium SA/NV,Alle rechten voorbehouden.

Veebee

#7 , 05 dec 2012 08:40

Ja lijkt me zeker een echte, gezien de bankgerelateerde url :)

Didymus

#8 , 05 dec 2012 14:28

Die van mij vandaag was in perfect Nederlands .
Ik hoop dat dit ironisch bedoeld is.
"sowieso" schrijf je zo.

roharro
Topic Starter

#9 , 05 dec 2012 15:47

Nu heb ik dit weer ontvangen. Het houdt niet op!:

"Greetings !
Please, may you receive this letter with peace of mind and with due respect as it may be
very strange to you since we have not communicated or know each other before.I am looking
for your cooperation in building a Tourist Hotel or Real Estate or to invest into any other
business you can advise me in Your country. I am sorry if this is not in line with your
business. I need your assistance to help me set up, develop the project with $5 Milion
American dollars, which I inherited from my late father. On the resumption of the project,

you will be made a Director for the role and the assistance you rendered.
You will also be entitled to a percentage agreed upon between me and you before the
commencement of the project. Your immediate reply will be highly appreciated and I shall
give you more information on this project. I will be very happy to receive your acceptance
reply to help me to accomplish this plan to come to your country with my junior brother to
further our educations while you will be managing the investments on our behalf. Please
kindly help us for the sake of God and humanity. We are anxiously
waiting for your acceptance reply to help us out.
Remain blessed!
Miss Stella Makas"

freelance

#10 , 05 dec 2012 18:52

En ? Wat is de vraag hier ?
Do you need juridical assistance about how to manage the investments of Miss Stella and her junior brother ?

roharro
Topic Starter

#11 , 05 dec 2012 20:32

En ? Wat is de vraag hier ?
Do you need juridical assistance about how to manage the investments of Miss Stella and her junior brother ?
Geen vraag. Daarom geplaatst in discussies-actuele thema's.

freelance

#12 , 05 dec 2012 21:49

Nu heb ik dit weer ontvangen. Het houdt niet op!:

"Greetings !
Remain blessed!
Miss Stella Makas"
Ach , vroeger bestond dat ook . Moet nog ergens een brief liggen hebben van halfweg de jaren negentig .
Een identiek voorstel . In keurig handschrift . Was afgestempeld in Nigeria of zo iets .
Bewaard als een relict uit het pre-computer tijdperk.
En nu gaat het gewoon electronisch . Worden bomen mee uitgespaard , goed voor het milieu .....

gdm2

#13 , 05 dec 2012 22:55

http://www.419eater.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
deze mannen draaien de zaken om. Hilarisch !

Terug naar “Actuele Thema's”