't Zijn speciallekes. Ze zijn niet akkoord met 70 000 euro premie, want dat is een "aalmoes".
1) De automobielsector (net zoals 1 of 2 andere sectoren) is beroemd/berucht voor de hoge lonen (in verhouding tot verantwoordelijkheid en jobinhoud).
2) De gemiddelde arbeider in de automobielsector is een "vakidioot". Ze hebben weinig extra ervaring. Een groot aandeel van de mensen is bij (in dit geval) Ford Genk gestart en is er nooit weggegaan. Bijgevolg moeten ze zich ofwel laten omscholen, of moeten ze naar een gelijkaardige job zoeken. Indachtig dat Opel Antwerpen ook niet zo lang geleden gesloten is geweest, hebben die mensen niet zoveel alternatieven, zeker niet binnen de sector.
Dit enkel om de achtergrond wat te schetsen, want ik ben het volledig met je eens Oude Belg. Het zijn "speciallekes" die, met alle respect, overbetaald zijn. De gevolgen van zonder werk te vallen zijn dan wel vrij rampzalig, maar de media-aandacht is wat overdreven. Na dag 3 mocht het al beperkt worden tot een update van 2min ipv 10...