Ford Genk

denlowie
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Ford Genk

#1 , 17 nov 2012 16:47

De kranten staan er elke dag vol van, maar wat ik me echt afvraag is, kan het wettelijk dat arbeiders de afgewerkte producten niet laten vertrekken ???

En ik ben niet alleen met deze vraag daar waren we in het café over aan het discuteren.

Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 17 nov 2012 20:12

't Zijn speciallekes. Ze zijn niet akkoord met 70 000 euro premie, want dat is een "aalmoes". Leg maar uit aan mijn broer : toen de firma waar hij werkte sloot, kon hij zelfs naar zijn laatste wedde fluiten.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

tira00

#3 , 18 nov 2012 09:42

Ik zal nu wel van de halve wereld op mijn kop krijgen, maar zijn de werknemers van Ford Genk niet elke maand goed betaald geweest voor bewezen diensten? Dat ze dankbaar zijn dat Ford al die jaren werk had voor hun.

Wanneer andere mensen hun werk verliezen (oa zelstandigen) dan kraait er geen haan naar.

En zomaar denken dat je "recht" hebt om de spullen van je baas achter te houden,vind ik schandalig. Is dit dan geen misdrijf in dit geval?

Reclame

Xastheron

#4 , 19 nov 2012 09:55

't Zijn speciallekes. Ze zijn niet akkoord met 70 000 euro premie, want dat is een "aalmoes".
1) De automobielsector (net zoals 1 of 2 andere sectoren) is beroemd/berucht voor de hoge lonen (in verhouding tot verantwoordelijkheid en jobinhoud).
2) De gemiddelde arbeider in de automobielsector is een "vakidioot". Ze hebben weinig extra ervaring. Een groot aandeel van de mensen is bij (in dit geval) Ford Genk gestart en is er nooit weggegaan. Bijgevolg moeten ze zich ofwel laten omscholen, of moeten ze naar een gelijkaardige job zoeken. Indachtig dat Opel Antwerpen ook niet zo lang geleden gesloten is geweest, hebben die mensen niet zoveel alternatieven, zeker niet binnen de sector.

Dit enkel om de achtergrond wat te schetsen, want ik ben het volledig met je eens Oude Belg. Het zijn "speciallekes" die, met alle respect, overbetaald zijn. De gevolgen van zonder werk te vallen zijn dan wel vrij rampzalig, maar de media-aandacht is wat overdreven. Na dag 3 mocht het al beperkt worden tot een update van 2min ipv 10...

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 19 nov 2012 13:30

't Zijn speciallekes. Ze zijn niet akkoord met 70 000 euro premie, want dat is een "aalmoes". Leg maar uit aan mijn broer : toen de firma waar hij werkte sloot, kon hij zelfs naar zijn laatste wedde fluiten.
dan heeft hij gewoon zijn rechten niet geëist waar hij wel degelijk recht op had.

En die 70.000 euro "premie": ik wil de eerste nog weten die ooit gezegd heeft dat dit een premie zou zijn. Er is enkel gezegd dat die 70k de kost zou zijn per werknemer. Niks over een premie of dergelijke.

Verder is de media-aandacht natuurlijk buiten proportie. Maar het staat vrij aan anderen om evenveel ophef te maken over hun eigen ontslag. Hier speelt gewoon het getal van de massa. Over de 70.000 die 4x per jaar naar Werchter gaan wordt ook veel bericht en speciale programma's gemaakt. Over de diverse optredens van de plaatselijke fanfares (in totaal zeker ook die 4x70000 toeschouwers) wordt ook niet bericht elk jaar. Wie de logica daarvan niet snapt, moet even een cursus journalistiek volgen :)

Terug naar “Actuele Thema's”