Verkiezingen: al voor de x-de maal opgeroepen om te zetelen

clapa
Topic Starter

Verkiezingen: al voor de x-de maal opgeroepen om te zetelen

#1 , 04 nov 2012 19:06

Afgelopen verkiezingen werd ik weerom "slachtoffer" om effectief te gaan zitten (tellen in dit geval).

Ondanks herhaaldelijke protestbrieven, blijf ik iedere keer weer opgeroepen om in de voormiddag
als effectieve te gaan zitten of in de namiddag te gaan tellen.

Wat moet ik doen om er nu eindelijk eens onderuit te komen ? Ik vind dat ik na 6 (ZES) keer al
voldoende mijn burgerplicht gedaan heb !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 04 nov 2012 19:22

Beschouw dergelijke oproep als een eer : uitgekozen worden om de democratie te dienen vanop de eerste rij.
Het is blijkbaar wel een feit dat men zich in eerste instantie richt op bepaalde beroepen om de tellers uit te kiezen : leraren , bankbedienden , mensen met juridische vorming. Ikzie toch liever zo'n mensen de telverrichtingen doen dan pakweg een dokwerker. Met mijn respect voor de dokwerkers.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 04 nov 2012 20:07

Afgelopen verkiezingen werd ik weerom "slachtoffer" om effectief te gaan zitten (tellen in dit geval).

Ondanks herhaaldelijke protestbrieven, blijf ik iedere keer weer opgeroepen om in de voormiddag
als effectieve te gaan zitten of in de namiddag te gaan tellen.

Wat moet ik doen om er nu eindelijk eens onderuit te komen ? Ik vind dat ik na 6 (ZES) keer al
voldoende mijn burgerplicht gedaan heb !
Toch niet erg? Zeker niet met de riante vergoeding die je er telkens voor krijgt!
Tijdens een periode van een kleine 20 jaar werd ik voor elke verkiezing als voorzitter van een kiesbureau aangeduid.
Nooit geweten waarom ik werd "uitverkoren" want ik was geen ambtenaar, geen rechter of advocaat en heb ook nooit politieke aspiraties gehad. Maar ik heb me er nooit druk over gemaakt......
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

clapa
Topic Starter

#4 , 08 nov 2012 19:13

@ Wanton: ik wil gerust deze "eer" aan me voorbij laten gaan zunne... :wink:

@ Roharro: No offence, maar waarom zou ik me daar niet druk over mogen maken ?

Ik meen te weten dat er in gans België méér dan 10 miljoen Belgen rondlopen.

Het is toch niet zo moeilijk om dan eens "uit een ander vaatje te tappen", en anderen de
gelegenheid te geven dit gebeuren eens van nabij mee te maken ?

Ik heb er al aan gedacht om op de dienst bevolking me te laten registreren als persoon met "geen beroep".
Die mensen nemen ze dan over 't algemeen toch niet tijdens de verkiezingen...

Iemand ervaring mee ? :D

Xastheron

#5 , 09 nov 2012 10:40

Bekijk het eens vanuit de ogen van de oproeper: Als je de vorige keer gelukkig was met de mensen die je opgeroepen hebt omdat ze "vakkundig" te werk gaan en er niets op aan te merken is, waarom zou je dan in godsnaam het volgende jaar andere mensen oproepen met als risico dat er dan wel enkele rotte appels tussen zitten?

Je kan natuurlijk ook altijd verhuizen en hopen dat die mensen die de oproepingen versturen, onderling niet communiceren :D.

Oude Belg

#6 , 10 nov 2012 12:20

Ik werd vroeger ook steeds opgeroepen. Daaraan kwam abrupt een einde toen ik een keer optrad als getuige voor een partij tijdens de kiesverrichtingen. Nooit meer moeten gaan :-)
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

clapa
Topic Starter

#7 , 13 nov 2012 18:54

Ik werd vroeger ook steeds opgeroepen. Daaraan kwam abrupt een einde toen ik een keer optrad als getuige voor een partij tijdens de kiesverrichtingen. Nooit meer moeten gaan :-)
Goed idee ! :twisted:

Terug naar “Actuele Thema's”