witwasconstructie, misbruik vertrouwen, of erger...

3399AAaa
Topic Starter

witwasconstructie, misbruik vertrouwen, of erger...

#1 , 26 jun 2012 21:20

Een gewaarschuwd man of vrouw is er twee waard:

onze woning staat te koop op internet, niet al te goedkope prijsklasse.

Een Canadees biedt zich aan als geïnteresseerde, stellende dat hij een kobaltmijn in Benin heeft, maar zich in België wil vestigen met zijn gezin, niet te ver van de haven.
Enig zoekwerk op internet leert me dat zijn firma echt bestaat enzovoort. Niets aan de hand.

Een heel geraffineerd scenario.

Hij wil het huis komen bezoeken en is uiteraard welkom. Hij meldt de landing met zijn vliegtuig op dag x.

Maar hij zal eerst bij zijn Parijse bank langsgaan, want hij heeft daar enkele miljoenen in de kluis zitten (na jaren hard werken) die eerst op een euro-rekening moeten gezet, waarmee hij dan het voorschot op onze woning zal betalen.

Ook onze notaris heeft nog geen argwaan.

Op dag x mailt hij dat in zijn mijn is ingebroken, enkele van zijn personeelsleden zijn betrokken, er is een onderzoek gestart. Hij moet onverrichterzake terugkeren.

Maar hij wil de woning zo graag, en het is dringend.

Dus zal hij iemand zoeken in Parijs die zijn geld vanuit zijn kluis op die rekening zal zetten.

Hij vindt niemand... en dan komt het: 'zou u dat niet willen doen voor mij? Ik zal u een bijzondere volmacht geven; mijn bankier is op de hoogte en zal u assisteren...'

Ik bedank vriendelijk, maar zijn voorschot is uiteraard nog steeds welkom.

Ik durf geen klacht indienen, omdat zulk soort mensen allicht tot alles in staat is.

Niettemin deze boodschap voor de geïnteresseerden die een huis te koop staan hebben : wees op uw hoede.
Plus est en vous

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding